HJÄLP! Bara en kula.....

Sv: HJÄLP! Bara en kula.....

Han har varit sederad utan att veterinären kunnat känna kulorna, ägarna är osäkra på om de sett eller känt några kulor.

Vi har nog bestämt oss för att det inte blir något köp, känns lite för riskabelt med tanke på kulorna. Vi letar ju efter en ung individ som vi kan visa och eventuellt senare använda i avel.
 
Sv: HJÄLP! Bara en kula.....

Jag har två hingstar som väntat med att släppa ner ena kulan. Den ena har vi i avel nu och än sålänge är det ingen avkomma som haft någon kula kvar i buken då de ens varit nyfödda... Hans egna kula trillade inte ner förrän han var 2½ år. Man kunde dock emellanåt känna den om man letade..

Den andra hingsten är 3 år i år och hans nr två trillade ner för några månader sedan så det är dax för kastrering på honom. Vi kunde inte sedera ner den trots att jag kunde känna den i inguinalkanalen strax innan vi kastrerade förra våren, så vi satte honom på vänt och det gav som sagt resultat. Ingen av grabbarna har varit hingstigare än övriga hingstar vi har.

/J
 

Liknande trådar

Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 637
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 009
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 000
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 173
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp