Bukefalos 28 år!

Hjälp! Broddarna sitter fast!

Sv: Hjälp! Broddarna sitter fast!

neoprenpluttarna som man kan sätta i broddhålen är värdelösa. De ramlar alltid ut. Läste om en som satte öronproppar istället. De skulle sitta kvar. Kan vara värt att prova.
 
Sv: Hjälp! Broddarna sitter fast!

Bra då fortsätter jag med mina svampar och glömmer påsen jag har köpt.
Jag kan tänka mig att öronproppar är bra. De är väl ännu fastare.
 
Sv: Hjälp! Broddarna sitter fast!

Ja jag har inte testat med öronproppar själv men kan tänka mig att det går utmärkt. De är ju lätta att klämma ihop och utvidgar sig ganska mycket sen.
 
Sv: Hjälp! Broddarna sitter fast!

Jag har inte haft några små stenar som fasnat i broddhålen hittills i mitt liv!

Just nu får broddarna sitta kvar fram och hoppas på att det blir snö och is här snart! Kollar så det går att skruva lite på de andra varje dag nu så att inte de också fasnar!
 
Sv: Hjälp! Broddarna sitter fast!

Har tyvärr redan testat det men brodden sitter som berget!

Ja får du inte loss dem med en sån vet jag inte vad. Har du provat spruta på 5/56? Det löser de fmest fastrostade skruvar och borde funka på broddar också. Sen finns det fasta nycklar som man kan sätta förlängningsskaft på. Då får du större hävarm.
 
Sv: Hjälp! Broddarna sitter fast!

5/56 och polygrip. Jag brukar alltid spruta lite 5/56 bär jag har tagit ur brodden så nästa gång det är dags att brodda är brodden smörjd
 
Sv: Hjälp! Broddarna sitter fast!

jag har upplevt det som att elit brodden inte sätter sig fast lika hårt som dom andra vanliga...ett litet tips bara. sen tycker jag blind brodd är jättebra att ha mellan, fast man får ju kolla dom så dom inte slits ner helt bara..men det går ju inte så fort så man måste ju inte kolla varje dag precis
 
Sv: Hjälp! Broddarna sitter fast!

5/56 är det någon spej av nått slag eller?:confused:

Ja det är en spray man använder när man vill lossa fastrostade skruvar och bultar osv. Finns att köpa på bensinmackar, mekonomen, biltema och liknande. Det tillsammans med en fast lednyckel borde lösa ditt problem. Ta inte polygrip, det är svårare. En fast lednyckel sitter runt hela brodden.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 288
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 480
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 648
Senast: Lisa2014
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp