Bukefalos 28 år!

HJÄLP!! Det räcker inte hela vintern! Vad gör jag nu?

Sv: HJÄLP!! Det räcker inte hela vintern! Vad gör jag nu?

Vad i helsike tvekar du på med det priset.

Med transport, tillochmed om momsen tillkommer är ju priset riktigt bra!

Ptr
 
Sv: HJÄLP!! Det räcker inte hela vintern! Vad gör jag nu?

Jag tvekar ingenting, frågade bara vad andra tyckte om priset här inne. Ska ju ta två provbalar för att se om hästarna äter det. Är ju lönlöst att köpa hela 20 balar på en gång om jag inte kan ge det till hästarna. Då står man ju här igen utan hö, och med mindre pengar på fickan dessutom.
 
Sv: HJÄLP!! Det räcker inte hela vintern! Vad gör jag nu?

Jag tvekar ingenting, frågade bara vad andra tyckte om priset här inne. Ska ju ta två provbalar för att se om hästarna äter det. Är ju lönlöst att köpa hela 20 balar på en gång om jag inte kan ge det till hästarna. Då står man ju här igen utan hö, och med mindre pengar på fickan dessutom.

Lite nyfiken på var du bor för här nere i Skåne finns det många som inte blir av med sitt fina hösilage
 
Sv: HJÄLP!! Det räcker inte hela vintern! Vad gör jag nu?

Jag tvekar ingenting, frågade bara vad andra tyckte om priset här inne. Ska ju ta två provbalar för att se om hästarna äter det. Är ju lönlöst att köpa hela 20 balar på en gång om jag inte kan ge det till hästarna. Då står man ju här igen utan hö, och med mindre pengar på fickan dessutom.

Har du inte själv koll på vad det brukar kosta i ditt område?

1,70 skulle jag vilja säga är väldigt billigt.
 
Sv: HJÄLP!! Det räcker inte hela vintern! Vad gör jag nu?

Har du inte själv koll på vad det brukar kosta i ditt område?

1,70 skulle jag vilja säga är väldigt billigt.

Jag håller med dig men det framgår inte om det är hö eller silage?
Sedan är det väl billigare med storbalshö (om det nu är torrt hö) än med småbal?

Jag ger 25 kr balen för skulltorkat hö. Balarna väger ca 10 kg.
 
Sv: HJÄLP!! Det räcker inte hela vintern! Vad gör jag nu?

Bonden hade balar med hö kvar, så gissar att det är torrt hö som ta fått tag på. Står i #20 (:
 
Sv: HJÄLP!! Det räcker inte hela vintern! Vad gör jag nu?

Jag håller med dig men det framgår inte om det är hö eller silage?
Sedan är det väl billigare med storbalshö (om det nu är torrt hö) än med småbal?

Jag ger 25 kr balen för skulltorkat hö. Balarna väger ca 10 kg.

Fast jag tycker att det är billigt oavsett. Betalar 2 kr kg för analyserat hösilage hos stallägaren och strax över 2 kr kg för småbalshö hos en bonde i närheten. helt ok priser, har varit med om betydligt högre när jag stod i södra skåne, uppåt 3,50 för hösilage....
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
Svar
12
· Visningar
689
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 903
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 491
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 608
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp