Hjälp!!! Försöker igen

B

**BORTTAGEN**

Jag behöver er hjälp.
Min högt älskade katt, 13 år, har fått juvertumör igen.
Hon genomgick en stor operation för fyra år sedan då hela ena juverraden togs bort + kastrering. Hon hade det jobbigt, och jag bestämde för att aldrig mer!!
Nu när jag känner hur det börjar växa får jag panik. Gör jag fel mot henne?
Jag vet varken ut eller in. Jag tänker på att hon är ganska gammal och att en op. kanske inte ger henne så mycket längre tid. Hon är i och för sig inte gammal till sättet, men andra ålderskrämpor kan ju börja när som helst. Då kanske hon får gå igenom en jobbig op. i onödan.
Hennes lika gamla syster op. för juvertumör i våras, men det är en stor skillnad, det var hennes första op. Det tog tid innan det läktes men det gick bra.
Har pratat med vet. på telefon och hon säger att förra gången var det elakartat så det kan komma tillbaka igen efter en tid om jag låter henne opereras.
Snälla hjälp mig, vad har ni för erfarenheter??
 
Du kan ju börja med att lungröntga henne. Har det metastaserat så är det inte någon mening att operera.
Hur stora är de nu?
Har de växt fort?
Hos katt är ca 90% av juvertumörerna ondartade, så
man ska operera så snart man upptäcker dem, för risken
ökar hela tiden för att de ska bli ondartade.
 
Mina tre katter har allihopa opererat bort juverknölar och livmoder. De är 6 resp 3 år gamla. Ingen av dem har haft det jobbigt så för mig skulle det inte vara så svårt val.

Kanske din katt inte får det lika jobbigt den här gången eftersom hon redan tagit bort livmodern :confused:

M.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
959
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 913
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: Hellhound
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 495
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp