hjälp fort, ska beställa NU för provning

FrontLine_

Trådstartare
Jag har lite trubbel med att hitta en bra sadel som passar herrn och mig.
Herrn behöver en xxvid bom, med rak rygg och en som lämnar hyfsat mankfrihet och ca 18,5" men har inte hittat någon som passar bra.

Så tills vi hittar en som passar så har jag funderat på en bomlös.
Har hittat två jag lyfter ögonbrynen för.

Den första är från H**ks, en freemax bomlös dressyrsadel. Ser bekväm ut.
Verkar lämna bra utrymme för manken och även att man kan bestämma "bomvidden" litegrann. Kostar kring 4 papper..

Den andra är från gr**nd-p*ix och verkar himla fin. Även den en freemax bomlös dressyr, men den här verkar trevligare, Med "kopparjärn" och möjlighet att göra sadeln bredare. Verkar bra, kanske för att det står mer info om den? Jag vet inte.

Har pratat med återförsäljare från båda ställena och det är klart att dom rekomenderar sadlarna varmt. Men frågan är, vilken väljer jag?

Det skiljer ju rätt mycket i pris, men skiljer det mycket på själva sadeln?
Jag har ju tänkt hitta en bra bomsadel, men dom här känns som alternativ tills jag hittat en. Vad tror ni?
Har ni någon erfarenhet?

Mvh Frontline
 
Sv: hjälp fort, ska beställa NU för provning

Nu förstår jag inte.

Hööks säljer väl ingen Freemax?
Menar du Börjes?
Freemax är ju märket på sadeln så det borde vara samma sadel om det är samma modell du talar om?
 
Sv: hjälp fort, ska beställa NU för provning

Ja haha, jag menar börjes.. :)
blev lite fel..

Sadlarna heter freemax båda två, men är helt olika i utseendet. jag vet inte vad skillnaden är, förutom att den ena ser stilrenare ut, men är mycket dyrare också.. därför funderade jag på om någon vet om det är skillnad..
 
Sv: hjälp fort, ska beställa NU för provning

Menar du Freemax Dressyr på Börjes och Freemax Evo på Grand Prix?

Den från Börjes ser ut att vara i syntet material?
Men den från Grand Prix är i läder?

Om det är skillnaden så är det ju inte så konstigt, läder är ju betydligt dyrare än syntetmaterial.

Annars kan jag tyvärr inte uttala mig har varken testat dem eller sett dom irl ens en gång.
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 743
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 480
Senast: videnlis
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 487
Senast: Amha
·
M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp...
2
Svar
20
· Visningar
2 005
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp