HJÄLP Fraktalternativ?

M

mustbeforever

ÄR det någon som vet på vilka olika sätt man kan skicka grejjer med?? (finns säkert gamla trådar om detta men jag har inte hittat, någon som vet?)
Jag ska skicka ett paket(30kg 0,1 kvdratm) norrbotten-skåne. Med bussgods ska det kosta 300 kronor´. Det tytckte jag var dyrt. Och Posten tar ju inte emot tyngre än 20 kg..

SÅ fram med era förslag på olika fraktalternativ. :)
 
Tänkte just svara bussgods. Det brukar vara billigast. Posten är mycket dyrare. Men bussgods kan tydligen alla använda sig av efterkrav.

Det finns ju firmor som kör med lastbil. Tyvärr vet jag inga namn. Sök på nätet el gula sidorna.
 
Tar inte posten emot tyngre än 20 kg??
Det tror jag inte på, eftersom jag jobbar där... Maxvikt är typ 35 på lösa kollin eller nåt... Kanske det är maxvikt 20 kg om man lämnar in det över disk, men alla företag som skickar skickar ju TUNGA paket (tro mig, jag släpar på dem :crazy: :smirk:)
 
Ja, det sa hon jag pratade med iallafall och då jag förklarade om mitt paket så sa hon att det fanns andra föratag som man kan skicka med. Konstigt.. :confused:
 
Jo jag har försökt men vad söker man på?"Firmor som fraktar paket" :crazy:...
 
Hej!

Fraktalternativ är jag inte bra på, men det borde väl bara vara att kolla runt med olika fraktfirmor och se. Bussgods skulle jag tro blir billigast..

Angående att posten inte tar emot paket äver 20 kg, så gäller det Postcenter och postens serviceställen och från privatpersoner. Detta pga. att de anställdas(postkassa och serviceställe) försäkring inte gäller OM de gör sej illa på ett paket tyngre än 20 kg(vilket ju är ganska lätt). Diverse firmor får skicka tyngre än 20 kg, men paketen körs ut och om dom inte ändrat gränsen går företagspaketkillarnas gräns vid 30 kg max, men det är jag inte säker på.

sov gott/ Lavinia, som jobbat både på posten och på serviceställe och vars mor jobbat på posten i snart 40 (eller mer) år..
 
Jag pratade med DHL igår och..ja deras alternativ var io för sig bra men gick på 1512 kronor :crazy:
Så det får bli bussgods..
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 881
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 943
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 289
Senast: Calmiche
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp