Bukefalos 28 år!

Hjälp, hästen fastnar i tråden

n4d1a

Trådstartare
Jag har för några veckor sen flyttat min 3 åring till ett nytt stall. Först så gick hon i en ensam hage och allt gick jättebra, men efter ett tag började hästen bredvid att bryta sig in i hennes hage. Så jag lät dom stå tillsammans, efter ett tag började den andra hästen spraka min häst(har sparkat henne riktigt hårt ett par gånger och jag är rädd för att hon ska få en skada) och äter upp hennes hö(det är mycket näring i vårt hö och den andra hästen är fång känslig, så hon får inte äta det).
Idag släppte jag tillbaka min häst i den andra hagen, ensam, och när jag hade åkt hem så försökte den andra hästen att bryta sig in, och fastnade då i tråden och kom inte loss.
Är det nån som vet hur jag ska lösa problemet? :confused:
 
Sv: Hjälp, hästen fastnar i tråden

Jag hade satt upp dubbla staket mellan hagarna, med iaf en meter emellan, ordentligt med ström i alla trådarna och eventuellt satt en extra tråd på distansisolatorer högst upp på stolparna. Hjälper inte det kan man behöva förstärka staketet med plankor.

Sen undrar jag om hästen bryter sig in hos 3-åringen för att den vill ha sällskap, eller för att den vill åt 3-åringens mat?
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 089
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 786
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp