HJÄLP Halt katt

nice and happy

Trådstartare
I tor kväll så halkade katten ner ifrån fönsterbläcket ifrån 2a våningen. Han hamnade gala för han va halt. Han halta, men stödja lite på benet. Höll han inomhus så han skulle få läka & vila. Men igår så lyckades han smita ut & var ute hela dagen & när han kom hem så var han svullen & hoppar på 3 ben. Han stödja till någon gång då & då men hoppar mest & är svullen. Ifrån tassen till knät bak kan man säga.
Skall ringa veterinären i morrn me ville kolla lite med er...
 
Sv: HJÄLP Halt katt

Finns inte mycket att säga, man kan inte diagnosera det över internet om det var det du ville utan ni skulle givetvis åkt till veterinären direkt det hände. Vi får hoppas att katten inte behöver lida för det misstaget och att det går att göra något åt skadan.

Otur för din katt, hoppas han blir bättre. :)
 
Sv: HJÄLP Halt katt

Tänkte mest på om det vart någon annan som haft halt katt osv
Blir iaf veterinären idag. Svullnaden & hoppar ännu på 3 ben. Sy synd om honom!
 
Fraktur på kattens ben...

Ja hu... Va & röntga idag & katt stackarn hade en fraktur på sig. Det var på ena tån kan man säga. Han fick smärtstillande & skall vara inne 2-3 veckor för att vila & läka ihop bra.

Någon som har katt som haft fraktur, läkte dom ihop bra & snabbt?
Såg att vissa säger att smärtsillande inte är bra för då kan dom börja stödja på benet & dra ut på läkningen, stämmer verkligen det?
Han skall äta smärtsillande 10dagar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 568
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
785
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Vi var på vår kvällspromenad, kom en kille på sparkcykel bakom oss, min ena hund reagerade och hoppade framför mig och jag råkar då...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: Indigo15
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp