HJÄLP HALT VALP!!

fjolltroll

Trådstartare
Jag har en golden tik på lite drygt 10 månader som vid ansträngning blir halt i bakbenen, vad kan det vara för fel?
 
det kan vara en himla massa, hade jag varit ni så hade jag åkt till vet och röntgat höfterna, golden är ju en ras med hd-problem. är föräldrarna friröntgade?
 
Jag har redan beställt tid hos vet. bägge föräldrarna är friröntgade. Bara tänkte om någon varir med om nåt liknande. Vet ej vad det kan vara.
 
Det kan vara växtvärk som försvinner med tiden.
Ta det lugnt med hunden tills veterinären har uttalat
sig. Tala gärna om vad veterinären fann.
 
Det kan vara höfterna, men det kan ju också vara lite växtvärk. Golden är ju rätt stora hundar som växer långsamt. Det är viktigt att man inte överanstränger en växande hund med för långa promenader och dylikt.
Låt henne ta det lugnt nu när hon visar sig halt. Det är bra att du tar henne till vetrinären.
 
Om veterinären nämner ordet växtvärk så skulle jag byta veterinär.

Var lite kritisk mot ett sådant begrepp!

Många hundar med AD/HD skulle ha kunnat "räddats" genom operation tidigt men det förekommer veterinärer som avfärdar det som växtvärk! :crazy: Pålagringar i lederna växer inte bort! Tvärtom!
Lycka till & jag håller tummarna för att det inte är något allvarligt :)
 
Trodde först också att det kunde vara lite växtvärk. Kommer självklart att berätta vad vet. säger, ska dit på onsdag.
 
Jag är rädd att det är höfterna växtvärk trodde jag nog lite först men inte nu längre. Har inte börjat gå promenader än bara bus på tomten efter hennes eget tycke och smak. Men nu får hon hålla sig mest inne och vila tills vi varit till vet.
 
Jag tror inte att min vet. ens tänker tanken på växtvärk dom bokade in tid för röntgen på en gång utifall att det behövs. Nu är det bara VÄLDIGT långt tills på onsdag när vi ska dit. Min största fasa är att det är nåt allvarligt som kanske ej går att göra nåt åt. Jag vill ju att hon ska kunna leva ett fullt liv utan restrektioner på rörelsefrihet hon som älskar att vara ute och muta in tomten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 500
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
782
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
403
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 671
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp