Hjälp -har ont, hittar inget fel!

mian

Trådstartare
Min hund blev sjuk igår natt, vaknade av att han for runt och hade ont (vad jag förstod i magen). Så det va bara upp och ta på sig och ut och traska. Han gjorde ifrån sig lite senare på natten och allt såg fint ut, form och konsistens.
Men värken släppte inte för det, utan han fortsatte att gny/pipa och fara runt och smärtan kommer i omgångar (som verkar, kan tillägga att det är en kastrerad hane).

Eftersom det inte finns något djursjukhus som har nattjour så fick vi en lång jobbig natt, så äntligen när det blev morgon så åkte vi till vet.

Där trodde de att han hade inflammation i bukspotkörtlen (har haft det för ca 1 år sen). Han blev inlagd för provtagning, röntgen m.m..
Jag fick hämta hem honom för natten då det ändå inte finns någon nattpersonal. (tycker han kan få sova hemma, där det finns folk när han är dålig)
När jag hämtade honom hade han fått smärtstillande som skulle räcka hela natten. De hade inte hittat nått fel -prover bra och röntgen fin. Så vi åkte hem med lille gos, han va slö och medtagen.:(

Nu har vi haft en hemsk natt till, smärtstillande verkade inte hjälpa mycket. Började gny igen vid 23-tiden igår kväll och har haft ont hela natten. Har ligger och piper/gnyr och skakar i omgångar, så har han gjort hela natten.:cry: Jag är som ett vrak, dåligt med sömn och jätte orolig!:confused:

Ska in med honom vid 8 nu igen, och nu är det ingen glad matte. Nu får det hitta vad som är fel, nått måste det va när han har så ont!!!

Någon mer som varit ute för det här? jag är helt förstörd av oro.

Vad ska man göra??:confused:
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Min förra hund hade liknande symtom, det enda som hjälpte honom var kortison. Inget fel hittades trots att vi gjort allt utom mr. Teorier fanns om att det var något som satt i ryggen, men vi hittade inget.
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Han har ätit kortison i över 1 år nu för sin allergi. Så kortison hjälper inte på detta tyvärr.:(

Måste va nåt med magen, han drack en klunk vatten o spydde direkt efter 3 ggr.:cry:

Nu ska vi åka till vet igen.
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Fy vad jobbigt :(... Håller alla tummar att ni hittar vad som är felet.
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Ja, det hoppas jag med.

Han är inlagd nu igen och utredning fortsätter, skulle röntga igen och kontrast röntgen. Sen beror det på vad de hittar, hur de ska gå vidare.
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Hoppas de hittar felet, uppdatera gärna när ni hittar vad som är fel.
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Så otäckt! Vissa saker som fastnar i magen syns inte på röntgen, kan det kanske vara något sådant? Håller tummarna för att han repar sig snabbt.
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Det låter som när vår vovve hade inflammerad magsäck(+tarm). Vid kontrastrtg såg man att slemhinnan var förtjockad och senare även vid gastroskopi.
Vi fick Losec+kortison, i vårt fall var det foderallergi som orsakat inflammationen. Nu testar vi med ett nytt allergifoder och hoppas att magen lugnat sig och läkt, det kan ta tid dock.
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Har precis pratat med veterinären, han måste opereras.

De har kontraströntgat honom nu ett antal gånger och vätskan vill inte passera ut ur magsäcken. Lite passerar med inte allt, vilket tyder på en förträngning. =(

De kan inte se på röntgen vad som orsakar stoppet, kan var någor han ätit eller en tumör eller nåt.

Jag är helt förtvivlad!!! tänk om det är något som inte går att fixa.

Kan inte komma på nåt som han kan ha stoppat i sig heller. Men enligt vet så kan de ha legat i magen länge innan det orsakar några besvär.

Min älskade lilla olyckskorp! Varför ska alltid han drabbas av allt??!
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Håller tummarna för att operationen går bra!
Min cocker jag hade började plötsligt spy mörkt illaluktande blod och det blev akut till veterinären, röntgen där de såg något stort mörkt i tarmen som inte skulle vara där. Det blev akutoperation, de hittade en tumör stor som en avokadokärna, den plus omkringliggande tarm togs bort.
Vovven var då 12 år gammal och levde sedan tills han var över femton år.
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Tack alla ni som har skrivit och stöttat.

Min älskling blev en änglahund, han flög till himlen ikväll och med sig tog han en stor bit av mitt hjärta.:cry:

När de hade öppnat upp honom så fann de en jättestor tumör på bukspotkörtlen, fanns inget att göra utan han fick somna in.

Just nu bara gråter jag, är så förtvivlad han blev bara 2 år och 10 månander. Vad var det som hända allt gick så fort. Vi som skulle ha så lång tid tillsammans. Min fina vän, världen bästa jack russel. Alltid redo att följa sin matte på äventyr vart det än bar av. Han var en sån hund som charmade alla. Tänk vad man kan älska en hund! Vi skulle ju ut på mer äventyr vi var inte klara, men ödet tog en annan väg och skiljde oss åt. Tack för den underbara tid vi fick min lille plutt.:cry::love:
 
Sv: Hjälp -har ont, hittar inget fel!

Nejnejnej vad hemskt. Jag beklagar verkligen och är så fruktansvärt ledsen för din skull. Jag kan inte beskriva med ord... :cry:. Kram på dig, ta hand om dig på bästa sätt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 306
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 342
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 520
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp