Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

hjälp hjälp!!

ZanMiguel

Trådstartare
När jag rider dressyr på min ponny så flyter allt jätte jätte bra tills vi ska galoppera.. eller snarare efter vi har galopperat..
Ja får henne inte att ta det lungt!!!!
Hon steppar fram, taktar.. hur lätt är det att rida dressyr då??
Någon som har bra övningar??
Hon har alltid vart så.. hon har inte blivit bättre.. Det spelar ingen roll hur länge jag rider det går inte att ta det lungt efter galoppen..

Tacksam för svar

Sv: hjälp hjälp!!

Sådär är min häst också och det ger sig med tiden. Efter du galopperat och hon blir sådär kan du rida på volter, just för att få henne lugn. Jobba, jobba extra mkt efter galoppen och ge dig inte tills du får henne lugn. Det går att göra en himla massa. Tempoväxlingar, övergångar, skolor, ja allt!

Lycka till!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5530 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
535
Ridning Och är ändå ganska nervös. Var länge sedan jag hade en häst att ta hand om och vill så gärna detta ska bli något bra :) Hästen står i...
Svar
9
· Visningar
683
Hästvård Hejsan, är en ganska nybliven ponny mamma :) Har själv inte jätte stor erfarenhet av hullbedömning eller en super lätt född ponny. Vi...
Svar
12
· Visningar
930
Ridning En familj i mitt stall har köpt en ny liten C-ponny, barnet är 8 år (har ridit sen hon var 4/5 år) och har haft världens snällaste...
Svar
9
· Visningar
1 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kai Ken
  • Valp 2021

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?