Bukefalos 28 år!

Hjälp, hunden har en knöl!

B

**BORTTAGEN**

Jag kände på min tik nu här i kväll och då märkte jag en liten knöl som är liksom lite platt i stället för rund, och som satt fast på insidan av huden.
Någon som vet vad det kan röra sig om? Kan det vara en fettknöl eller någonting värre?
:confused: :cry:
Hunden är åtta år.
Tacksam för svar! :bow:
 
Vår hund har en knöl, men den är mer rund, sitter också under huden. Vetrinären sa att det var en fettknöl, men att vi skulle hålla koll på den. Han sa att om den hade suttit i själva huden så kunde det har varit en tumör.
Kolla knölen ordentligt. Se var den sitter, i huden eller under, om den flyttar sig när du rör den. Ring sedan vetrinären och fråga för säkerhets skull.
 
Det är otroligt svårt för en veterinär att avgöra om vad för slags knöl det är.

Min hund hade en rejäl knöl på baklåret, efter Lipomundersökning kunde dom med säkerhet fastställa att det var en fettknöl.

Om du skall få reda på vad för knöl din hund har så måste en veterinär kika på hunden.
 
Veterinären kan ta ett finnålsaspirat
och titta på cellerna i mikrokop och
se vad det är för typ - fett, maligna,
normala.
 
Jo dom tänkte först göra det men ansåg att hans lipom ( fettknöl)
var så stor att den skulle avlägsnas i vilket fall som helst.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 271
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 658
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 676
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 363
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp