Hjälp (icke rumsren hund)

Sv: Hjälp (icke rumsren hund)

det luktar enbart starkt när det torkat in i filten i typ 1-2 dagar... det är först då jag känner det å då måste jag gå nära, så starkt luktar det nog inte...
 
Sv: Hjälp (icke rumsren hund)

Så skulle jag gladeligen göra om hunden var 1: frisk och 2: över valpålder. Ryta alltså, inte visa pölen för hunden.
Det är väl klart att du måste visa vad som är fel?.
Du kan juh inte bara ryta åt hunden utan anledning. Hunden förstår juh inte förrens du visat vad som är fel.
 
Sv: Hjälp (icke rumsren hund)

Om du bannar hunden så sent att du måste visa pölen så har du varit för långsam. Bättre att ignorera och vara snabbare nästa gång för att ta den på bar gärning. Annars kommer hunden med största sannolikhet inte att förstå vad som är fel.
 
Sv: Hjälp (icke rumsren hund)

var valp är rumsren och har varit det ett tag och hon är 6 månader...

vi hade henne i en kartong på natten vid sängen från början, och när hon fattade att hon skulle UT (hon sprang ut till hallen där vi hade en tidning) så var vi snabba på att springa ut med henne. så då kopplade hon springa till hallen - gå ut. och ioch med att hon var i lådan i början tränade hon upp och lärde sig hålla sig.

men gör din hund något inne fast den VEt att man inte får, klart den ska få obehag då.

det roligaste ( för andra haha) sättet att träna är ju att själv sätta sig vid ytterdörren och pipa och krafsa som en galning. hunden tycker det är en rolig lek, och när hunden härma, går ni ut. till slut kommer den fatta. och som sagt, kul för den som tittar på haha
 
Sv: Hjälp (icke rumsren hund)

Det är väl klart att du måste visa vad som är fel?.
Du kan juh inte bara ryta åt hunden utan anledning. Hunden förstår juh inte förrens du visat vad som är fel.

Och exakt Hur förväntar du dig att en hund ska göra den typen av koppling?!
Du måste ju vara ett troll eller en idiot. Eller båda...
 
Sv: Hjälp (icke rumsren hund)

Tycker du ska testa att vara extrem. Gå ut typ tre gånger i timmen. Även på natten. Alltså inga promenader per se, utan bara kissrundor typ utanför porten. Asjobbigt! Men om din hund är fysiskt frisk så bör den vara rumsren på nolltid.
Är hunden aldrig kissnödig så blir det svårt att kissa inne.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: YlvaG
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 467
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 861
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp