Bukefalos 28 år!

hjälp! idag när vi kom ut till stallet...

Mitrolle

Trådstartare
...så hade hästen världens jättesvullnad längs framsidan på bakbenet!!
Hästen har på samma ben en vrickningsskada som vi lindar nattetid med backontrack-pad, och har gjort i ca 1 vecka. hittills har det inte gjort någon stor skillnad, men vi var bortresta över dagen igår och då var det en annan som lindade hästen åt oss, och lindade av på morgonen, så vi vet inte om det såg ut sådär redan på kvällen/morgonen eller om det uppkommit i hagen. :(
Vad tror ni, kan hästen ha fått det av att det blivit fel lindat om benet, någon slags åtstrypning kanske :confused: eller är det pga padden?? Det är liksom världens bulle på framsidan som går längs senan, men jag tror inte det är själva senan utan mer runt om det är tjockt...

*Den ständigt otursförföljde hästägaren*
 
Kan tänka mig att h*n har lindat för hårt så att d blivit "stopp" i benet. Hände så på min "sköthäst" förut, svullnaden gick ner under natten sen...
 
Gissar också på att lindan är boven.Prova att massera försiktigt så blodcirkulationen kommer igång igen.
:bump: :bump:
 
vi hade på kylgele och lindade löst ovanpå med fleecelinda + vanlig pad... ska kolla i morgon och se...
kändes lite oroväckande bara... eftersom vi ska på återbesök till strömsholm på torsdag dessutom... :smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 623
Senast: höstmåne
·
Hästvård Min häst är skadad. Igen. Alla reagerar och säger att "nu får det väll räcka för er",för det är verkligen något hela tiden. Inte ens...
Svar
5
· Visningar
4 712
Senast: Fibusen
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 253
Senast: sandrafors
·
Hästvård Jaha, då var det dags för oss med vår första "riktiga" hälta. Hittills har vi bara haft problem som massören kunnat lösa åt oss. I...
Svar
13
· Visningar
4 183
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Smådålig i magen
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp