HJÄLP, jag ska få en hund!

bambi82

Trådstartare
Igår föddes min lilla valp som vi ska åka till Tyskland och hämta om 8-12 veckor!

Detta har varit planerat en tid då hennes ägare är våra vänner och de har sagt att när deras hundar får valpar så skulle jag få en, och nu är hon alltså född min lilla Asynja!

Men nu blir jag nervös, är min första hund och samma med sambon, tänk om vi inte klarar av att uppfostra henne till en trevlig individ! Så var så snälla och ge mig massor med råd och tips så jag inte behöver oroa mig längre!

(kan tillägga att vi har lite hundvana sen innan iaf, då jag sen jag var liten gärna lånat andras hundar och sambon(och jag) rätt så ofta var hundvakt åt hans brors förra hund.)
 
Sv: HJÄLP, jag ska få en hund!

ooh vad spännande! vad är det för ras? :)

ser att du bor i pålsboda, jag känner en suuuuperduktig hundtränare i länet som har kanonbra valpkurser mm.
om du har intressse kan jag PMa hemsidan :)
 
Sv: HJÄLP, jag ska få en hund!

Ja, tack! PMa för kurser kommer vi att behöva gå, och jag har ingen koll vilka tränare som är bra osv.
 
Sv: HJÄLP, jag ska få en hund!

Å vad roligt, grattis!

Jag har varit dagmatte åt en liten fralla-tik i snart två år och hon är helt underbar! Hon kan vara väldigt envis men är helt fantastiskt charmig :love:
 
Sv: HJÄLP, jag ska få en hund!

Nu är min älskling 8,5 månad ungefär och allt har gått väldigt bra!
Hon är en riktig gullegris och hyffsat väluppfostrad, ibland iaf ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 517
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 182
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 357
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 434
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp