Bukefalos 28 år!

Hjälp! Löpproblem!

Jenny85

Trådstartare
Min tik har nu löpt i 10 dagar. I måndags kväll så började hon helt plötsligt gnälla och nästan skrika lite tyst 2 gånger, ungefär som om hon hade rejält ont. Såg ut som att hon fick nå slags kramper i magen, för hon kollade sig liksom mot magen. Det hela går över väldigt fort, kanske på en halv minut. Igår så gjorde hon det 2 gånger på morgonen, men då "svagare" än i måndags. Tänkte ju såklart ringa vet men sen slutade hon och då blev det inte av. Nu för en stund sedan så gjorde hon så igen, och den här gången så tyckte jag att magen "blåstes" upp något. Ringde såklart direkt veterinären som inte kunde säga så mycket, men tyckte vi skulle ta oss in imorgon för en koll.

Är det någon därute som varit med om nåt liknande? Tiken är väldigt glad och pigg i övrigt, något dämpad kanske men det har hon ju varit ända sedan vi lämnade bort vår hane (pga hennes löp). Löpet i övrigt verkar vara som vanligt, dock bara det andra löpet sedan vi fick henne så vi har inte sån stor koll på vad som är normalt och inte... Ute är hon hur glad och busig som helst, dricker normalt men äter kanske lite dåligt (brukar va så när hon blir själv).

Har ni varit med om detta eller nåt liknande?
 
Sv: Hjälp! Löpproblem!

Ingen som har nå tankar och tips?

Kramperna fortsätter, 3 gånger nu ikväll. Är ju korta med det är hemskt att se att hon har ont. Strömsholm hade väääldigt mycket att göra inatt så dem tyckte jag skulle vänta tills imorgon bitti om det inte blir värre eller fortsätter med täta intervaller, då får dem ju såklart klämma in oss. Ge mig några kloka råd!
 
Sv: Hjälp! Löpproblem!

Har inga tips alls men det låter väldigt jobbigt, framförallt för tiken såklart, men även för er, man blir ju så vansinnigt orolig...

Hoppas att allt ordnar sig och att det inte är något farligt!
 
Sv: Hjälp! Löpproblem!

Kolla upp henne hos veterinären. Om inte annat så slipper du oroa dig. Hon kanske bara är karlsugen ;)
 
Sv: Hjälp! Löpproblem!

Då är hon i säkra händer i alla fall. Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 254
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 836
Hästvård Min ponny hade ett otäckt kolikanfall för några veckor sen. Det kom väldigt plötsligt, allt helt normalt i hagen och en timma senare...
Svar
5
· Visningar
711
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 481
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp