Hjälp med hundnamn!!

Meibla

Trådstartare
Behöver hjälp med tiknamn passande en samojedvalp.Jag har fått total brist på fantasi. :crazy: Skulle ju köpt en vit collievalp från Tyskland, men eftersom inte Jordbruksverket vill ge nån dispans så blev det en liten samojedtjej istället. :)

har funderat på Trassla men behöver hjälp med lite olika förslag.
 
Vit collie? Det låter spännande, men samojeder är ju inte det sämsta. Namnförslag: Smilla, Blanca, Missy, Speja, Lisa, Tess, Ouzo. Kommer inte på några bättre för tillfället (hjärnförstoppning). Tycker Trassla låter urgulligt!
 
Åhh spännande, Äntligen nån med SAMOJED på forumet... :bump:
(Själv föder jag upp dessa underverk sedan 10år tillbaka.)
Är glad att du släppte dom där ideerna om vit collie... :p
Min tikvalp som jag ska behålla ur den senaste kullen heter Loowiiz(a) ...... Var kommer din tjej ifrån???
 
Åh, vad kul för dig. Lycka till med den lilla.. :)

Vi har ju ganska nyligen skaffat en ny tikvalp, så det blev ganska mycket namnletande. Mina favoritnamn är nog Soraya, Yonna, Freja, Elvira (Vira), Vera, Elisha, Cleo, Thea, Trolla, Saga, Cherie.. Nu står det helt still i huvudet även fast det finns så många namn jag tycker om.. :crazy:

Annars är Trassla jättegulligt. Vet du vad hon kommer ha för namn i pappret ännu?
 
Aha! Jag har säkert vart inne på din hemsida och tittat :D Kände igen namnet Loowiis nämligen. :) Har vart inne på dom flesta samojeduppfödares hemsida och kollat runt lite.
Hon kommer från Björnvaktarens nere i Tenhult. Vad heter din kennel??
 
Åhh det va fina namn :)
Jag har inte en aning om vad hon kommer heta i pappret än.. Hon är ju bara två veckor än så länge :) Men jag frå nog reda på det i helgen. Ska åka och titta på valparna då. :)
 
Är det en av skoter-valparna? (Var tvungen att kolla på SKK på uppfödaren såklart...)

Nybliven briard-ägare...
 
Näääää dom valparna är födda 2004-02....
Så dessa valparna är inte reggade ännu!!!
 
nää dom här valparna är bara 2 veckor gamla =) föddes den 14:e juni. så jag tror inte dm har blivit reggad än.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 378
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp