Bukefalos 28 år!

Hjälp med kameraköp!

Sv: Hjälp med kameraköp!

haha jaha det var så du menade:p.
Jag får ta och skylla på att jag är grymt trött nu och skulle kunna somna vilken sec som helst, det var nog därför jag inte uppfattade det :angel::rofl:

Jo, det håller jag med om, men eftersom att jag inte har pengar till att köpa något bättre objektiv samtidigt som kameran så får det bli nått billigt.

Har runt en 5-6.5 tusen att röra mig med.
Om jag bara skulle köpa kamerahuset och sen ett annat objektiv till, som inte överstiger pengarna jag har att röra mig med, vad skulle du rekomendera då? :laugh:
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Solklart Tamron 17-50, kostar visserligen strax under 4, men förmodligen den skarpaste normalzoomen du hittar under 10 lax. Jag skulle lätt hellre sparat lite extra och köpt ett tamron 17-50 än några kassa canonobjektiv. Tamronet är skarp även fullt öppen även i kanterna, det är få objektiv under 10,000:- som klarar det. Tamron 28-75 är väl ett annat alternativ om man vill lite mer zoom på teleläget, men kan leva med mindre vidvinkel, men tamron 28-75 är mer gjort för porträtt och inte så mycket annat. Däremot kostar 28-75 lite mindre, drygt 3 lax, hur de nu lyckas bygga bra optik för det priset kan man ju undra.
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Jätte härliga bilder! :laugh: Förstår att du är nöjd med kameran!


Måste även tillägga att hästarna var väldigt söta :p:)
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Vill tillägga att det är optiken och inte kamerahuset som sätter gränser till absolut största del, bra objektiv och du får bra teknisk kvalité nästan oavsett kamerahus (Alla dagens kamerahus är tillräckligt bra för att leverera bra bilder med bra optik på låga isotal)
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Bra! Då har du fattat vad som gör bra teknisk bildkvalité! :)
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Nu har jag varit igång och fotat lite med blandat resultat, har dock inte lärt mig fota mauellt än hehe. Men tycker bilderna blir bra på auto ändå! Här kommer lite hundbilder. Har inte hunnit fota hästar än.
men ett nytt objektiv är ju ett måste :P zooma med fötterna är trist.










 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Nu har även jag beställt en d40, så jag sitter och väntar spänt på leveransen. Hoppas naturligtvis på att få den innan midsommar, så att jag kan leka med den hela helgen.
Blir till att börja spara till ny optik antar jag. Men jag hoppas klara mig med 18-55 ett tag iaf!
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Vad roligt =)

Ang optik, med 18-55 är man tyvärr rejält begränsad vid fotning av djur m.m. som rör sig har jag märkt. En häst som gör ett brallsprång i andra änden hagen blir inte speciellt bra, man behöver mer zoom. Så, vi två får helt enkelt springa när vi ska zooma ;) Iaf tills plånboken blir fetare.
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Just nu är jag lite trött på netonnet. Det står på deras sida att ordrar som läggs innan 15 skickas samma dag. Just det. Inte min, som uppenbarligen inte är skickad än, fastän jag beställde innan 15 i måndags. Så jag får nog inte min kamera förrän efter midsommar ändå. :mad:

Däremot har paketet med väska, minneskort & uv-filter kommit. För det beställde jag från ett annat ställe. Som dock inte hade kameran i lager, annars hade jag haft den också nu...
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

När det gäller zoom förresten, så funderar jag på att (så småningom) investera i ett Tamron 70-300. Det finns utan af-motor för 1000:- och med af-motor (som jag tänkte välja) för 1680:-. Och det är ju rätt ok. Sen vill jag nog ha ett stativ också rätt snart. För det vill jag ha redan till min kompaktkamera...
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Just nu är jag lite trött på netonnet. Det står på deras sida att ordrar som läggs innan 15 skickas samma dag. Just det. Inte min, som uppenbarligen inte är skickad än, fastän jag beställde innan 15 i måndags. Så jag får nog inte min kamera förrän efter midsommar ändå. :mad:

Däremot har paketet med väska, minneskort & uv-filter kommit. För det beställde jag från ett annat ställe. Som dock inte hade kameran i lager, annars hade jag haft den också nu...

Hähä. Det var bara mejlen de var sena med att skicka ut. Så att det stod att de skulle skicka idag, så menade de att de hade skickat det redan igår. Så nu ligger kameran och väntar på mig på ICA. Lysande!
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Nu har jag varit och bränt alla mina sparpengar på en kamera.

Det blev en Nikon D60. Nu ska den bara laddas sen ska det lekas i morgon. Hoppas på inte allt för kass väder, annars får jag leka inomhus.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 196
Senast: Ramona
·
Äldre Nu skulle jag vilja ha lite experthjälp från er som vet lite om kameror! Köpte mig en d60 när de nyss kom ut för en väldans massa år...
Svar
14
· Visningar
1 070
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 218
Relationer Hej Bukare, Jag vill gärna ha er input på en sak.. Jag har ganska nyss (snart 4 mån) sedan inlett ett förhållande med en kille som bor...
2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp