Bukefalos 28 år!

Hjälp med kameraköp!

Sv: Hjälp med kameraköp!

Mediamarkt hade inte D40 sist jag kikade där. Kan även tycka att deras priser är ganska höga, utom på det de har kampanjer på.
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Om du inte redan har köpt kamera så kan jag tipsa om att de flesta ställen säljer ut Nikon D40 + 18-55mm objektiv till en billig liten peng.

Jag kollade på D40, men är mer intresserad av D80.
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Ja, dom gör ju det, bara det att dom gick som smör i solsken så det är ju slut!

Du som skulle lägga in bilder? Glömt bort mig :confused::cry:
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Fast... jag har beställt det där paketet, och det stod inte att det var slut, utan bara att beräknad leveransdatum var 2/6 :confused:?

Så det går nog fortfarande att beställa paketet, bara att det kanske tar ett tag innan det kommer :laugh:!
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Jag har också beställt det paketet med beräknad leverans v.24, så nej det är inte slut överallt.
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Vart har ni hittat det då? Elgiganten går inte att beställa på iaf :confused:
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Nej, jag har inte glömt bort dig, jag har bara haft mycket att göra och begränsat med ork. :)
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Jaha, ni menade det, jag funderade på elgigantens :P Men var inne där nu idag och bokade en :D Tyvärr var ju det paketet utan zoom objektivet, men det får jag spara till senare =) För jag vill ha min kamera så fort som möjligt :D
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Ja, dom gör ju det, bara det att dom gick som smör i solsken så det är ju slut!

Du som skulle lägga in bilder? Glömt bort mig :confused::cry:

Nu var det inte mig uppmaningen var till, men eftersom det är dåligt med kort tagna med en D40 stiger jag in.
Jag köpte min D40 i början på året och är sjukt nöjd. Jag kände att 18-55mm objektivet som följde med inte räckte när jag ville fota hästar, så jag köpte till 18-200mm objektivet (som inte var så billigt). Jag är sjukt nöjd med det, men tror att 55-200mm är minst lika bra eller bättre för en liten peng. Men då får man byta objektiv ibland, och det var det jag ville undvika.
Jag tycker att det är en underbar kamera, så jag tycker att du har gjort ett bra val!

Några bilder:

2529464968_d693a44210.jpg


2359815216_6eaa2735dd.jpg


2443097266_33464621d9.jpg


/Jonaz
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

tack! ja, dom bilderna va de ju inget fel på =)
Ska också ha ett 18-200, men det får vänta lite, sparar hellre längre och får ett bra objektiv än snålar till ett billigt och inte får ut max av kameran.
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Canons kitobjektiv är tyvärr rätt dåliga, jag skulle antingen köpt 400D huset rent och köpt till bättre objektiv eller satsat på något Nikonkit där man får med vettig optik på köpet.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med kameraköp!

Jag köpte det paketet förra veckan.
..och jag är helnöjd!:)

Har dock inte använt 18-55 mm objektivet så mkt, utan kör mest på 55-200 mm.
Jag kan visa lite foton tagna med den om du vill.

Härligt att höra :laugh: Det vore jätte snällt om du skulle vilja visa lite bilder ! :laugh:
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Canons kitobjektiv är tyvärr rätt dåliga, jag skulle antingen köpt 400D huset rent och köpt till bättre objektiv eller satsat på något Nikonkit där man får med vettig optik på köpet.

Jo dom är ju inte sådär jätte bra, men eftersom att jag inte har så jätte stora tidigare erfarenheter med systemkameror så tycker inte jag att det spelar nån större roll att använda sig av dom ibörjan när man lär sig kameran.
Sen är nikon inget alternativ för mig då jag tycker canons kameror är bättre.:p
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Okej, men jag rekommenderar dig att antingen INTE titta på bättre optik alls, för då kommer du att bli skadad och inse att det är som natt och dag... då ryker stålarna. Eller sätta undan pengar till bra objektiv på en gång.
 
Sv: Hjälp med kameraköp!

Alltså, jag skämtade lite, men det framgick nog inte :rofl:

Jag menar att om du köper bra skarp optik kommer du aldrig mer kunna använda billig kass optik, du kommer alltså att bli skadad av den bra optiken, så en liten varning :rofl: :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 196
Senast: Ramona
·
Äldre Nu skulle jag vilja ha lite experthjälp från er som vet lite om kameror! Köpte mig en d60 när de nyss kom ut för en väldans massa år...
Svar
14
· Visningar
1 070
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 217
Relationer Hej Bukare, Jag vill gärna ha er input på en sak.. Jag har ganska nyss (snart 4 mån) sedan inlett ett förhållande med en kille som bor...
2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp