Bukefalos 28 år!

Hjälp med ny fotohemsida!!

SoffiProppi

Trådstartare
Ja, jag håller på att göra en hemsida i Microsoft Publisher där jag ska sälja mina bilder, men, hur fasiken får jag in bilderna? Alltså på ett bra sätt? De har ju sin "produktkatalog" men infoga 700 bilder där!? :cool: Vissa använder ju "simpleviewer" men går det att få in i Microsofts program? eller ska jag göra på ngt helt annat sätt? typ infoga 5-6 bilder från en tävling o sedan får man fråga om resterande bilder? Eller? Hjälp
 
Sv: Hjälp med ny fotohemsida!!

Om du använder Photoshop, så finns det möjlighet att göra galleri där & sen infoga på hemsidan men det kräver kunnande i hemsidesmakande, som jag antar (slå mig om jag har fel) du inte har då du avser att göra i Publisher.
annars kan du använda dig av Picasa Webbalbum
Har för mig madick använder det för sina salubilder
 
Sv: Hjälp med ny fotohemsida!!

Ja, detta är första gången. :D Jag vill bara få upp hemsidan för att sedan kunna göra en ordentlig med flash och sånt, men det tar tid så då vill jag ha en som fungerar så länge. Hur infogar jag albumen i hemsidan? :confused:
 
Sv: Hjälp med ny fotohemsida!!

ta dig en till på
http://www.webdesignskolan.com/
dom har bra grunder vad gällande webbdesig, photoshop, flash mm. Där får du beskrivet bla hur du gör länkar.
Kan vara en god ide att du har ett hum om vad du sysslar med, skulle rekomendera dig att studera hur du kodar själv istället för att använda dig av publisher.
Har för mig att det finns nån enkel (gratis) wysiwyg editor istället för dreamweaver. Frontpage brukar finnas i Officeprogrammet, enligt mig är det då bättre att använda det isf publisher även om jag föredrar DW (dreamweaver)
 
Sv: Hjälp med ny fotohemsida!!

Jag använder Picasa, ser inte speciellt proffsigt eller snyggt ut att länka till ett album sådär men det funkar ju iaf... och smidigt är det! :)
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 630
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 334
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp