Bukefalos 28 år!

Hjälp med objektiv

Turnar0und

Trådstartare
Nu har jag bestämt mig för att köpa ettnytt objektiv till kameran. Har kommit så långt att det ska vara ett antingen sigma eller tamron, 55-200 eller 70-300. Gick idag in i affären för att få lite mer hjälp, och han tyckte att jag absolut skulle köpa ett Sigma 70-300 APO. Mycket viktigt med apo, då det utan var mycket sämre. Vad är apo? :p Och vad är skillnaden på
Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 LD MACRO 1:2
Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2 och
Tamron Af 70-300/4,0-5,6 macro?
 
Sv: Hjälp med objektiv

apo är apokromatiska linser som förhindrar t.ex. kromatisk aberration och distortion av olika slag. Men ingen av de du nämner är särskilt bra, inte sigmat heller, sigmat är faktistk ett av de sämre av de du visar. Det mest prisvärta är förmodligen 70-300 di LD macro.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Cattis_E
·
Äldre Har fått frågan att vara bröllopsfotograf åt syrrans kompis i slutet av augusti. En stor ära att de gillar mina bilder och att de litar...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: AraSlei
·
Fritid Hilfe! Jag är sugen på ett nytt objektiv till min Nikon D90, och jag vet nog på ett ungefär vad jag vill ha för egenskaper men inte...
2
Svar
23
· Visningar
1 566
Senast: YlvaG
·
Fritid Har börjat göra lite efterforskning inför höstens kommande inköp, men velar på vad jag ska välja.. Huset behöver vara hyfsat snabbt...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp