Objektivhjälp

*kl*

Jag vill köpa ett normal-zoom som kan ersätta mitt kitzoom jag fick tillsammans med min canon EOS 600D och funderar då på ett 17/50 zoom eller något i den stilen.

Är det en dålig idé att köpa utan bild stabilisator om man tex. vill ta selfies med det objektivet? För har hittat ett objektiv som jag uppfattar som ett "kap" men den saknar just bild stabilisator :( Annars, är det någon som har ett tips på ett objektiv som är prisvärt och inte alltför dyrt för en "fattig student"? :)

tacksam för alla svar!
Sigmas 18-50mm f/2.8 tycker jag är prisvärt, kostar ca. 1200-1500 kr beg. i bra skick. Stabilisator behövs oftast inte med så kort brännvidd utan mest med långa telen.
 
Kanske ett Tamron 17-50, f/2,8? Har för mig att det finns ett 17-70 i samma brännvidd. Ljusstarkt, lagom med zoom till porträtt etc men funkar också att ta naturbilder med. Det är nästan det enda objektiv jag använder. Jag köpte begagnat men det tog ett tag att hitta ett. Annars finns det nya för 3000-4000, ca.

Jag har tamron 17-70 2.8 och är supernöjd. Perfekt vardagsobjektiv. Jag böt system från Canon till nikon när jag köpte ny kamera senast så fick nöja mig med ett objektiv till att börja med, det blev dyrt ändå för mig :D Men jag är jättenöjd med det och kan verkligen rekommendera det.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en Nikon D3000 som jag för det mesta använder med mitt tamronobjektiv. Jag är lite osäker på vilken modell objektivet är men på...
Svar
6
· Visningar
1 147
Senast: cewe
·
IT & mobiler Nu har jag bestämt mig för att köpa ettnytt objektiv till kameran. Har kommit så långt att det ska vara ett antingen sigma eller tamron...
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Irenes
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut...
2
Svar
26
· Visningar
3 301
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp