Hjälp med självrisk för bilskada

MissFideli

Trådstartare
Fråga. Min bil stod aningens för nära ett hus som exploderade typ i söndags. Pga gastuber och annat fick jag inte hämta ut bilen förrän 36 h senare och då ser jag att det ramlat sot och varma delar från branden på taket. Det verkar inte ha blivit några djupare skador, men såklart kommer jag kolla upp det ändå. OM det nu skulle vara så att firman som brann (vars ägare blev skadad, känns ju inte så kul att driva nått mot honom nu liksom) inte var ordentligt försäkrad, så åker jag på att själv betala självrisk på "ynka" 7000. Om bilen nu måste göras nått dyrare med. Finns det nått sätt man kan få hjälp med det i så fall?
 
Fråga. Min bil stod aningens för nära ett hus som exploderade typ i söndags. Pga gastuber och annat fick jag inte hämta ut bilen förrän 36 h senare och då ser jag att det ramlat sot och varma delar från branden på taket. Det verkar inte ha blivit några djupare skador, men såklart kommer jag kolla upp det ändå. OM det nu skulle vara så att firman som brann (vars ägare blev skadad, känns ju inte så kul att driva nått mot honom nu liksom) inte var ordentligt försäkrad, så åker jag på att själv betala självrisk på "ynka" 7000. Om bilen nu måste göras nått dyrare med. Finns det nått sätt man kan få hjälp med det i så fall?

Anmäl till ditt försäkringsbolag, som i sin tur tar det till fastighets innehavarens bolag. Finns inget annat du kan göra. Eventuell självrisk får du tillbaka när allt gått sin gilla gång genom systemet om du inte varit neglisjant/oaktsam i ditt val av parkering.
 
Anmäl till ditt försäkringsbolag, som i sin tur tar det till fastighets innehavarens bolag. Finns inget annat du kan göra. Eventuell självrisk får du tillbaka när allt gått sin gilla gång genom systemet om du inte varit neglisjant i ditt val av parkering.

Det var mitt försäkringsbolag som sa att om firmans ägare inte har nån sån försäkring får jag stå för det själv. Har han det (vilket jag tror och hoppas men än inte vet) så är det ju inga problem.
 
Det var mitt försäkringsbolag som sa att om firmans ägare inte har nån sån försäkring får jag stå för det själv. Har han det (vilket jag tror och hoppas men än inte vet) så är det ju inga problem.

Då har du svaret, mig veterligen finns det inga vägar att slippa betala självrisken själv, annat en att försöka ta det via domstol och kronofogden om det vill sig illa.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: Magiana
·
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
23 376
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp