Hjälp mig hitta klänning?

Pancakes

Trådstartare
Jag ska på bröllop om ett par veckor och har inget att ta på mig. Det är klädkod kavaj (brudgummen berättade mycket stolt att jag kunde ha sommarklänning på mig :D).

Tyvärr har min planerade viktnedgång varit i princip obefintlig så jag är kvar i kroppsformen tjocka armar, mycket späck på mage, höfter och lår.

Drömmen är ju att hitta något som kan dölja det och framhäva halspartiet. Jag vet inte vad det skulle vara dock. Jag vill helst slippa bh utan band, bysten ser så jäkla tråkig ut då nu när jag är modell större. Jag funkar inte i klänningar med "midja" under bysten som sedan bara är fall, jag ser alltid gravid ut då. Inte heller slimmade klänningar som ni kanske förstår...

Färger jag tittar mest på är grönt och lila. Jag är rödhårig och väldigt blek i hyn.

Någon som har nåt tips?
 
Något som är tajt över bysten och öppen upptill men med en tunn kofta el liknande över?
 
Kan inte annat än att önska dig lycka till. Har tillbringat dagen med att leta klänning till mig till dotters bröllop om några veckor. Vet precis hur svårt det är. Kom hem med en klänning men känner mig inte nöjd.... usch vad svårt det ska vara.

Jag är ljusblond (naturligt) och tror jag letar efter en blå klänning i lagom längd, kan ju inte ha kort kort när dotter gifter sig, är för gammal för det
 

Liknande trådar

Äldre Vi har blivit bjudna på bröllop i september, klädkod Kavaj. Söker tips på en fin klänning till mig, har storlek 44 med stor del som är...
Svar
14
· Visningar
973
Senast: lilstar
·
Äldre Den 17/6 ska jag gifta mig i all hemlighet och hast (ni som känner mig IRL får gärna hålla den här informationen för er själva), och jag...
Svar
13
· Visningar
2 181
Senast: ztsu
·
Äldre Då var det min tur att posta en sån här tråd ;) Jag behöver hjälp att hitta en klänning, ska på bröllop i juni och "har inget att ha på...
2
Svar
20
· Visningar
3 025
Senast: Sleepan
·
Äldre Hej. Försöker hjälpa min mor med att hitta klänning att ha när vi ska på bröllop i juni, men det verkar vara helt omöjligt om man inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 594
Senast: Pepson2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp