Klänning till bröllop

zassoo

Trådstartare
Då var det min tur att posta en sån här tråd ;)

Jag behöver hjälp att hitta en klänning, ska på bröllop i juni och "har inget att ha på mig". Klädkoden är kavaj men det är hyfsat flexibelt. Jag vill gärna ha något ganska färgglatt :D Angående modell så gillar jag min midja och vill gärna framhäva den, skärning precis under bysten går således bort. Tight upptill och mer vidd nertill brukar jag gilla, min päronform gynnas av det :D Är inte precis rik så gärna billigare varianter :p

Har försökt leta runt lite men det är svårt och jag är dålig på att shoppa. Hjälp!
 
Jag har inte någon specifik klänning att tipsa om, men jag kan verkligen se dig framför mig i en 50-talsinspirerad modell :) Självklart stylad med lite pufflugg, diadem som matchar klänningen och resten av håret lockigt, och fräcka pumps till! :)
Men oavsett vad du klär på dig kommer du vara urfin!
 
Ellos:

36-5042.jpg

(Finns i fler färger)

(Personlig favorit, har en vinröd och en vit hemma)
high_0101362_BG_M.jpg


36-4471.jpg

36-4584.jpg
 
Alla ovanstående finns i fler färger, förutom den sistnämnda som finns i den färgen jag länkat samt svart/vit mönstrad.
 
Färgglatt säger du, vilka färger då? :)

Ehh...fina färger? :angel: Nej men bara inte svart/vitt/grått typ. Kan också vara färgglada detaljer :)

Jag har inte någon specifik klänning att tipsa om, men jag kan verkligen se dig framför mig i en 50-talsinspirerad modell :) Självklart stylad med lite pufflugg, diadem som matchar klänningen och resten av håret lockigt, och fräcka pumps till! :)
Men oavsett vad du klär på dig kommer du vara urfin!

Haha :D Låter lite utanför min comfort zone men den typen av klänning gillar jag!
 
@LindgrenV Alla var fina, men ingen kändes klockren. Men du är på rätt spår :)

@Tassetass De från MQ är jättesöta! Möjligtvis att jag vill ha lite gladare färg men man får inte vara allt för knusslig :D
 
Kul tråd! Jag har samma problem men nu har jag beställt hem en så vi får se om den passar.
image1xl.jpg

Tycker dom hade en hel del på Asos.
 
@zassoo Ja, jag tyckte den var fin men nu återstår det att se hur den ser ut på. Men det fanns flera som liknade denna. Jag ska på bröllop vid midsommar och ville ha en somrig!

@Malin_L Klänning nr två var jättesöt!
 
Jag tror att jag hittade några när jag klickade in på en klänning och sen så stod det typ festklänningar bröllop vid sidan av den. Men det finns mängder och av 100 klänningar så tyckte väl jag att tre var något för mig. Jag sökte en A-linje formad helst mönstrad som inte kostar för mycket.
 
Jag gillar märket Closet, min klänning jag hade på bröllop var därifrån :)

Här t.ex:
j884_pink_front_model.jpg


I_5052508104976_00_20140129


I_185105967_01_20130606


I_187339164_00_20130802


Här är den jag hade :)
386922_10150991742920969_234336888_n.jpg
 
Tack för alla tips :) Har beställt hem några stycken och ska gå en vända på stan någon dag också. En månad kvar så någonting ska jag väl hitta :p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 977
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 133
Senast: Voeux
·
Äldre Vi har blivit bjudna på bröllop i september, klädkod Kavaj. Söker tips på en fin klänning till mig, har storlek 44 med stor del som är...
Svar
14
· Visningar
973
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Hjälp! Vi ska på bröllop 6/6 och jag behöver hjälp att hitta en klänning! Klädkod kavaj så det behöver inte vara en galaklänning :D...
Svar
12
· Visningar
1 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp