Bukefalos 28 år!

Hjälp mig inreda!

Ciindy

Trådstartare
Jag själv tycker att jag har ett hemskt rum och att jag aldrig kan få till en snygg möblering, bukemänniska som man är tänker man ju direkt på att ni ska få hjälpa mig!
Har ni några tips på hur jag kan möblera detta rum?:
24323241.jpg


Det rödmarkerade är fönster och dörrar = det går inte att stället några möbler där.

Har snetak och takhöjden är på 140cm där det är lägst, snetaket tar skut där fönstret slutar.

Vill inte ha sängen mitt emot fönstret då man har ganska bra insyn i mitt rum, Soffan ska stå i en av kanterna med snetak, vart ska jag då ha "underskåpen" och skrivbordet? ;)

Säkert har jag missat något viktigt ni behöver veta och då är det bara att fråga ;)

Det som ska in är:
Säng: 240x90cm
Soffa m. divan: 240x161x80
"Underskåp" 202x48. Höjd:51 cm
Skrivbord: 110cm x 60

Bilder på det kommer strax...
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Nu är det jääätte stökigt då jag håller på att skruva ihop nya soffan + att en massa gmla saker är på väg att flytta ut men inte gjort det ännu:eek:

Mitt skrivbord:
(ja det ska städas och dockskåpet ska ut :p)
24323421.jpg


"Underskåpen"
(Dålig bild men det är en del av den bara, ska städas och själva glasskåpet skall bort.)
24323422.jpg


Säng:
(Ignorera slarvigt bäddad, endast bäddad för denna bild. )
24323420.jpg


Soffan fick jag ingen bild på då den ligger i delar på mitt golv :O

Rummet ska även målas under nästa vecka. I typ liite ljusare än latte (mest troligt) och med svarta rankor av blommor på en av väggarna med snetak.
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Ska du ha en TV på nån av underskåpen?
Har du nåt soffbord att ta hänsyn till?
Sängbord?
Är det ok att splitta underskåpen?

Ciindy_rum_2.jpg


Ciindy_rum_1.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp mig inreda!

Inget soffbord ingenting att ta hänsyn till så det är bara dom "stora" grejjer som ska in.

Gillade båda dina förslag, men det understa är absolut något att fundera på. Men ser det konstigt ut när jag har en sk. spjälsäng och inte ha den emot en vägg?
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Jag vet inte. Det beror nog lite på vad som är på andra sidan, om det blir som en vägg och avgränsare, eller om det bara blir konstigt.
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Är sängen verkligen 240 lång?
Vilket sida av soffan är divanen?
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Två till varianter.
Ciindy_3.jpg


Tror mest på denna, men är osäker på mått och sånt.
Ciindy_4.jpg

Kanske egentligen med en flytt av skrivbordet upp bredvid sängen om det är så trångt som jag misstänker att det kanske kan bli (stol+soffa)?
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Du har för mycket möbler för att få det rummet bra. Eller för stor soffa alt för stor säng.

Går inte soffan att bädda och under dagen förvara sängkläderna ihoprullade under tex.
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Jag känner igen sängen från Ikea och den är inte 240 lång. Den rymmer en 2 m-madrass, så den är kanske 210.

Om jag inte är helt virrig..
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Haha, självklart är inte sängen 240.. måste ha rört ihop lite mått :eek:
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Är sängen verkligen 240 lång?
Vilket sida av soffan är divanen?

Divanen går att flytta så det är bara att ändra om jag hittar en möblering som jag trivs med och divanen är på fel sida.

Dörren öppnas åt vänster.

Din beskrivning med soffan framför fönstret fungerar tyvärr inte då det är en balkongdörr där också...
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp mig inreda!

Du har för mycket möbler för att få det rummet bra. Eller för stor soffa alt för stor säng.

Går inte soffan att bädda och under dagen förvara sängkläderna ihoprullade under tex.

Jag vet att det är för mycket grejjer. Men jag måste ha en säng, av naturliga orsaker. Jag vill inte ha folk sittande i min säng tycker det är ohygieniskt även om den är bäddad så en soffa behöver jag. Mina skåp måste jag också ha, annars ligger allt på golvet eller liknande. Och skrivbordet är mkt användbart så mycket som jag pysslar och håller på.

Soffan går ej att bädda:(
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Annan variant:
Ciindy_6.jpg


Och en som kanske ger en del golvyta:
Ciindy_5.jpg


OBS: Alla mått är höftade - du får själv mäta dig till om det faktiskt kommer att fungera. Eller flytta runt och testa om inte möblerna är för tunga.
 
Sv: Hjälp mig inreda!

En tvåsitssoffa utan divan och kanske 1-2 fåtöljer istället för det stora åbäket du har skulle underlätta betydligt för möbleringen tror jag.
 
Sv: Hjälp mig inreda!

En tvåsitssoffa utan divan och kanske 1-2 fåtöljer istället för det stora åbäket du har skulle underlätta betydligt för möbleringen tror jag.

:eek: Och jag som nyss har köpt min nya soffa ... Så nu får jag allt göra det bästa av situationen.
 
Sv: Hjälp mig inreda!

Tack för alla olika förslag :bow: Nu tror jag att jag har hittat hur jag ska möblera... ska lägga in en bild på det sen :D
 

Liknande trådar

Hemmet I september flyttar jag och mina barn till ny lägenhet :) Jag har dock idétorka hur jag ska fixa i dotters rum. Tänkte att ni kanske kan...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Din_vante
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 445
Senast: Tjôta
·
Hemmet Vi är i husbyggartagen för tillfället, vilket såklart innebär massa frihet och mängder av möjligheter, men min inredarådra är ganska...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp