Bukefalos 28 år!

Hjälp mig inreda!

Stefffie

Trådstartare
Vi är i husbyggartagen för tillfället, vilket såklart innebär massa frihet och mängder av möjligheter, men min inredarådra är ganska.. obefintlig.
Jag kan bestämma precis allting själv, möblering, färg på väggar (fondtapet?), vart el- och ev. TV-uttag ska sitta etc.
Fönster samt storlek på rum är det enda som är spikat.

Rummet är ca 4.5 X 3.5 m, se min vackra skiss
Röda strecken är två st fönster om vardera 1m.

http://www.pixbox.se/pic_show_id23363853.html


Utritat är också övriga möbler som "måste" in i rummet. En liten fundering är kring TV-uttaget.
Antingen sätter vi det vid skrivbordet och kopplar TV till datorn, alt. köper vi en mindre platt-tv o hänger på en vägg. Vet inte riktigt vad man ska satsa på?

http://www.pixbox.se/alb_show_id901992_page0.html

Här finns några bilder på hur säng och möbler ser ut.


Någon som gillar inredning som vill ge lite tips? Det kan som sagt röra allt från möblering till tapeter/färger till placering av el-uttag.
 
Sv: Hjälp mig inreda!

första tanken när jag såg skissen: Är den skalenlig? Isf får alla möbler verkligen plats? :p
 
Sv: Hjälp mig inreda!

första tanken när jag såg skissen: Är den skalenlig? Isf får alla möbler verkligen plats? :p

Men alla möbler upprepas ju en gång, fast i en annan vinkel=)

TS:
Såhär hade nog jag gjort
23363853copy.jpg
 
Sv: Hjälp mig inreda!

jag har precis klämt in 120-säng, skrivbord, byrå, 2 bokhyllor, skrivbordsstol, sängbord och liten garderob (60x60) på strax under 8m2 ;)

Till TS, ang. tvn så hade jag nog satsat på en platt-tv på väggen, den tar mindre plats då.. annars har jag inga tips mer än att rita upp rummet skal-enligt på exempelvis rutat papper. Rita också ut alla möbler som ska in i rummet, klipp ut dessa o ha som "mallar" att "flytta runt" i rummet för att prova dig fram...
 

Liknande trådar

Hemmet Kära buke! Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det, men med "dö-ytor" menar jag ytor i ett annars inrett rum som man helt enkelt...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 650
Senast: Fazeem
·
Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
536
Senast: Daff
·
Hemmet Observera att denna inte är skalenlig, rummet är nästan kvadratiskt och inte så avlångt som det ser ut på bilden. + att det är en vägg...
Svar
2
· Visningar
1 533
Hemmet Det börjar dra ihop sig för lägenhetsrenovering, vilket varit på tal om sedan inflytt (flyttade in april -12). Jag bor i en etta på 45...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
19 786
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp