Bukefalos 28 år!

Hjälp mig med motivationen!

MaritH

Trådstartare
Jag skulle behöva lite tankar och tips för att motivera mig själv att rida. Min häst är 20 år och ska inte ridas på bana, utan bara på uteritter. Nu har jag gjort det i tre år och det börjar bli rysligt trist. Nu är också alla vägar hårda som sten, och bönderna är ute och kör (stressfaktor för mig och hästen).

Nu är det så att jag fått tag i en medryttare, så det kommer nog snart att kännas lättare, men medryttaren börjar om någon månad. Och bara veckorna nu framöver känns det drygt att hålla igång. :/ Har ni några tips eller råd?
 
Jag har precis bestämt att jag ska rida en (städad) Hubertusjakt med min promenadkamel, bara för att ha motivation att hålla igång henne. Den typen av mål funkar bra för mig.
 
Rida dressyr i skogen, det kan få en vanlig uteritt att bli lite mer intressant. Man kan även jobba på uteritter så det blir mer aktiv ridning så man inte sitter och åker häst i skogen, då blir det lätt långtråkigt.
Det är väl dom tipsen jag har. Så man har något att varva med för att få lite nytänk. :)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 782
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Andromedae
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 845
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp