Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

beslut

Trådstartare
Jag behöver hjälp att reda i mina tankar. Jag lever sedan knappt fem år tillsammans med mannen som jag var säker på var "mannen i mitt liv" när jag träffade honom. Vi har ett fint förhållande, delar många grundläggande uppfattningar om livet och värderingar. Han är en bra människa som verkligen funnits där för mig under perioder när jag mått sämre. Jag ser honom som en väldigt nära vän och litar på honom. Jag älskar honom.

Men. För givetvis finns här ett men. Som i de flesta relationer (antar jag? Det här är mitt första längre förhållande och definitvt det första "på allvar") så gick förälskelsen över efter den första himlastormande tiden och nu har jag nått någon form av platonisk känsla inför honom. Vi hade en ganska strulig start på vårt förhållande då min sambo aldrig varit intresserad utav att ha en relation och därför aldrig varit i en tidigare. han var väldigt rädd för att ta steget fullt ut med mig och det hela var inte mindre komplicerat iom att jag är mycket god vän med hans lillasyster och känner hans familj väl. Att vi dessutom kommer från en liten stad där alla känner alla gjorde min sambo rätt nervig.

Han "släppte inte till" förrän vi hade träffats i 8-9 mån och varit tillsammans i tre och då hade min relation till sex blivit lite ruggad. Jag har levt ett ganska "vilt" singelliv och känt mig trygg med sex och haft relativt gott självförtroende i sägen, så för mig var det väldigt svårt att hela tiden bli avvisad sexuellt. Jag kände att det måste vara något fel på mig som gjorde att han inte ville ha sex med mig och när den tanken väl började gro så var dte svårt att släppa dne när vi väl började ha sex. Att jag i samma veva blev hamnade i en depression som i sin tur fick min sexlust att gå i botten gjorde att vi aldrig fick någon riktig bra start på passionen i vårt förhållande.

Början av vårt förhållande handlade mycket om att "lära" min sambo om hur man är i en relation. Han hade väldigt svårt att bekräfta mig och att åtminstone ibland se oss som ett par och inte bara två självständiga individer. Jag är själv väldigt självständig, men min sambo hade ingens om helst känsla för tvåsamhet och jag minns att det många gånger var svårt att få honom att förstå att det han gjorde påverkade mig osv.

Hans svårighet för att bekräfta mig och det lite tafatta sexet, samt min övergripande okåthet skapade en lite osexuell känsla i vår relation. Jag har liksom slutat att känna mig som en sexuell varelse i vår relation. Jag är ALDRIG kåt med honom, vilket också har lett till att vi mycket sällan har sex. Jag som varit väldigt sexuell tidigare och gillar att utmana och leva ut sexuellt, känner min obekväm med sex och ska vi prata om sex så är det väldigt krystat och pinsamt. hallå, vi är vuxna människor. Om jag försöker att prata snuskigt, så blir det bara ett skämt. Det finns liksom ingen passion i vår relation.

Det där som mina vänner kan prata om ibland att de går och tänker på att ha sex med sina killar på dagarna bara för att typ dö av kåthet när de kommer hem och sedan har sex både här och där, kan jag inte alls tänka mig in i. Och då har jag alltid varit den mest sexuellt frigjorda och aktiva i vårt gäng tidigare!

Under senaste året har jag periodvis bott utomlands och jobbat med hästar och han har varit kvar hemma. Min förhoppning var att det skulle väcka lite längtan i mig att vara med honom då vi de senaste åren umgåtts väldigt mycket och kanske tjatat ut varandra. Men jag tänker inte på honom särskilt mycket när jag är hemifrån utan är rätt nöjd med livet. Däremot har jag fullt sjå med att stå emot all attraktion jag ständigt utsätts för i form av andra män. Helt plötsligt är alla andra män intressanta. Jag är helt plötsligt en sucker för andra mäns uppmärksamhet och suger åt mig som en svamp. Flera gånger har jag varit nära att hamna i situationer som inte skulle vara okej när man har ett förhållande. Flera gånger har jag önskat att jag vore singel så att jag kunnat leva ut de känslorna istället för att hålla band på mig själv. Helt plötsligt upplever jag mig vara en sexuell varelse igen, med inga som helst problem att bli kåt. Bara inte med min sambo..

Självklart väcker det här många ovälkomna tankar. För den här mannen har så många otroligt fina sidor som jag älskar. Han är en intelligent, snygg, var och omtänksam person som tvivelaktigt älskar mig otroligt mycket. Han gör vad som helst för mig (iblandkanske lite för mycket) och litar på mig och står ut med mig och alla mina olika sidor. Han har funnits där för mig när jag mått dåligt och ställt upp både på mig och min familj. Han är väldigt omtyckt av min familj och vänner, har anpassat sig till livet som hästägare och själv börjat satsa på ridningen, han är en jämställd man som ger mig trygghet och kärlek. Han har en fin familj och vänner som jag älskar. Han ställer alltid upp, är lojal och jag vet att jag kan lita på honom till 100%.

Men det här med sexlusten, passionen och den frånvarande attraktionen skaver. Länge har jag grubblat på det, försökt resonera med mig själv, ibland vågat tänka tanken "göra slut". Men då skärs det som en kniv genom mig. Jag är inte lastgammal, men jag vill ha barn, jag vill ha en familj, jag vill ha den trygghet vårt förhållande ger mig, jag vill ha honom nära, men kanske mer som en väldigt nära vän. När han vill ha sex så kan jag ibland känna mig gråtfärdig över att inte vilja ha sex med honom, ibland försöker jag ändå, anstränger mig men det är ingen kontakt mellan oss.

Självklart har han dåliga sidor också, som är svåra att leva med. Han kan dricka för mycket och hela hans släkt i stort sett har alkoholproblem och som barn till en alkoholist är jag livrädd att hamna i den situationen. Vi pratar inte särskilt ofta om sånt som är viktigt ( i mina ögon), jag känner inte att jag kan dela känslor, tankar och drömmar med honom. Allt som inte är konkret är svårt att prata om. Han har ett svart och vitt-tänkande kring många saker och svårt att sätta sig in i andras situationer, vilket jag tycker är jobbigt. Han saknar eget driv och det är ofta jag som får pusha honom men får väldigt sällan någon push från honom. Det i sin tur har lett till att han varit en del arbetslös och haft dåligt med pengar, vilket inte gjort vår relation bättre.

Och så sitter jag här efter en helg där jag träffade en kille som fick det där att vakna igen. och jag hade helst av allt bara kastat mig rakt in i det. Vi spenderade en natt ihop utan att göra något som var otillbörligt, men som rent känslomässigt påminner mig om att något verkligen inte står rätt till i mitt förhållande. Jag är trogen enbart på grund av respekt för min sambo och oron för vilken ångest det skulle ge mig med skuldkänslor efteråt. Inte för att jag vill vara trogen honom.

Så tänker jag, kanske är det helt normalt att det är så här i förhållanden ibland. Allt kan ju inte alltid vara kul och rosenrött. Kanske gör jag slut med min sambo, träffar någon annan och efter x antal år sitter jag här igen, med samma tankar och känslor? Eller så finns det faktiskt något bättre för mig därute? någon som kan framkalla åtrå och attraktion även efter många år ihop? Eller så kan vår passion vakna till liv? En vän sa till mig att man ska vara rädd om kärleken och kämpa för den. men hur gör man det egentligen?

Hjälp mig reda ut vad jag känner (om det nu är någon som orkat läsa såhär långt..)

(Jag har valt att skapa ett anonymt nick då flera som jag känner finns på forumet, har du listat ut ve jag är, så håll det för dig själv av omtanke och respekt för mig och min sambo, tack!)
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Orkade läsa hela vägen :D
Göra slut säger jag.Så ska ett förhållande inte vara och med spritproblem är det väl inte så smart att tänka på barn med honom + att har han svårt för 2 samhet hur blir det då om ni blir fler i eran familj?
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Vi pratar inte särskilt ofta om sånt som är viktigt ( i mina ögon), jag känner inte att jag kan dela känslor, tankar och drömmar med honom. Allt som inte är konkret är svårt att prata om.
Här är ju egentligen problemet. Ni mest bara lever tillsammans utan att faktiskt ha en relation.

En partner är en person man kan dela med sig av sina tankar med, oavsett hur tokiga de tankarna är. Det är liksom det som enligt mig är grundläggande i ett förhållande. Att man kan prata och vara öppna och ärliga med varandra är ju jätteviktigt. Det är ju också här skon klämmer med sexet, eftersom ni inte pratar om det och löser era problem på ett vettigt sätt.

Vad skulle han säga ifall han läste den här tråden? Vad skulle han säga ifall du sa allting detta till honom? Hade han blivit tyst och velat att du skulle göra någonting, eller hade han agerat och känt?
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Jag ser inte alls varför du skulle vara kvar i ett förhållande där du inte är nöjd. Det ska inte vara svårt och tungt i ett förhållande.
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Jag tror att du har svaret om du läser din text. Jag gillar inte att säga vad folk ska göra, du måste själv se hur du vill att ditt liv ska se ut.

Du lever bara en gång, du förtjänar att vara lycklig. Fullt ut, inte bara delvis.

Jag hoppas du hittar svaret inom dig.
Många kramar
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Tack för era svar!
Orkade läsa hela vägen :D
Göra slut säger jag.Så ska ett förhållande inte vara och med spritproblem är det väl inte så smart att tänka på barn med honom + att har han svårt för 2 samhet hur blir det då om ni blir fler i eran familj?
Jag skulel inte säga att han i dagsläget har spritproblem, men han skulle kunna utveckla dem om han inte är försiktig. Vi har pratat en hel dle om det och det senaste året har det varit mycket bättre. Dock så finns oron där, själv dricker jag inte alls och är känslig för fylla.
Jag tror att han skulle bli en jättebra pappa. Frågan är väl mer om det är vi som ska få barn ihop. Sjukt svårt!

Här är ju egentligen problemet. Ni mest bara lever tillsammans utan att faktiskt ha en relation.

En partner är en person man kan dela med sig av sina tankar med, oavsett hur tokiga de tankarna är. Det är liksom det som enligt mig är grundläggande i ett förhållande. Att man kan prata och vara öppna och ärliga med varandra är ju jätteviktigt. Det är ju också här skon klämmer med sexet, eftersom ni inte pratar om det och löser era problem på ett vettigt sätt.

Vad skulle han säga ifall han läste den här tråden? Vad skulle han säga ifall du sa allting detta till honom? Hade han blivit tyst och velat att du skulle göra någonting, eller hade han agerat och känt?

Det ligger jättemycket i det du skriver. Att prata omd et som är jobbigt tycker väl vi båda är jobbigt, men framförallt han. Skulle han läsa den här tråden tror jag att han skulle bli oerhört ledsen och förkrossad. Jag har pratat lite med honom om att jag inte är helt nöjd i vår relation och varje gång blir han väldigt ledsen och som en liten hundvalp som vill att allt bara ska bli bra. Men jag har lika svårt för att konkret veta VAD jag inte är nöjd med, det är svårt för honom att agera på det. Sexet är ju mer som ett symptom på att det är något som inte är bra. Men vad? Saknas det känslor? Går det att lösa? Jag vet inte? Sen är han nog bra på att "glömma och gå vidare" och fortsätta leva i ett förhållande som han tycker är jättebra. Han klagar aldrig på hur vi har det. Han säger bara att han är lycklig som får vara med mig. Hade han också upplevt att det här var ett problem så hade det kanske varit lättare att försöka göra något åt det, jag vet inte?

Jag ser inte alls varför du skulle vara kvar i ett förhållande där du inte är nöjd. Det ska inte vara svårt och tungt i ett förhållande.
Kan det inte vända? Bara tanken på att göra slut ger mig sådan fruktansvärd ångest. Hur ska jag kunna klara att göra honom så illa och hur ska jag kunna leva utan honom? Samtidigt, hur ska jag kunna leva hela mitt liv såhär, det går inte!
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Jag tror att du har svaret om du läser din text. Jag gillar inte att säga vad folk ska göra, du måste själv se hur du vill att ditt liv ska se ut.

Du lever bara en gång, du förtjänar att vara lycklig. Fullt ut, inte bara delvis.

Jag hoppas du hittar svaret inom dig.
Många kramar

Tack. Självklart måste jag hitta mitt svar själv. Och just här och nu lutar det åt att det här inte fungerar. Men jag förstår inte hur det ens ska vara möjligt att göra slut. Hur kan man göra slut med någon man älskar bara för att man vill ha något mer?
Tänk om man aldrig hittar något bättre? Tänk om jag bara letar efter något film-inspirerat "happy ever ending"-förhållande som inte finns?
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

På sätt och vis är det ju väldigt tryggt och bekvämt i den här relationen också. Vi fungerar bra ihop och jag känner stor trygghet med honom. Men räcker det?
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Det finns såna förhållanden. På riktigt! Att göra slut kommer att vara tungt och piss och skit. Men sen blir det bättre.

Jag antar ju att inte han heller mår så bra i ert förhållande. Se det som om du ger er båda en bättre framtid.

Men du måste börja med att ta den här diskussionen med honom först.
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Jag får känslan av att du lever ihop med din bästa vän, mer i ett vänskapsförhållande än ett kärleksdito. Det är inget som helst fel i det, så länge båda två är nöjda med det. Men du upplever ju uppenbart att något - en ganska viktig bit - saknas. Och då blir det nog svårt att göra något av det i längden.
Ser han det på samma sätt som du gör, eller är han fullt nöjd med tillvaron? Har ni pratat om det?

Frågan är väl om du innerst inne VILL leva ihop med den här mannen eller inte, alltså om du är beredd på att jobba lite för att få liv i förhållandet (sexlivet)? Kanske någon form av terapeut kan hjälpa er?

Jag tycker det är positivt att du inte skuldbelägger honom och att du kan behandla honom respektfullt även om kroppen skriker om något annat ;).

(Edit: skrev mitt svar medan ovanstående inlägg droppade in)
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Tack. Självklart måste jag hitta mitt svar själv. Och just här och nu lutar det åt att det här inte fungerar. Men jag förstår inte hur det ens ska vara möjligt att göra slut. Hur kan man göra slut med någon man älskar bara för att man vill ha något mer?
Tänk om man aldrig hittar något bättre? Tänk om jag bara letar efter något film-inspirerat "happy ever ending"-förhållande som inte finns?


Jag tror inte att det finns hollywood förhållanden. Men att gå runt med en jobbig känsla och dras till andra parter tror jag är en indikation på att någonting inte är helt rätt. Antingen tar man tjuren i hornen, försöker föra en diskussion med sin partner för att se om det går att lösa. Går det inte får man gå vidare.

Jag tror inte att det är sunt att bilda familj med någon man inte är helt hundra på. Din sambo skulle säkert bli en bra far till eventuella barn, men som du skrev så kanske kombinationen du plus han inte är den optimala.

Försök prata med honom, även om det tar emot. Tvivlar på att det skulle skada, vem vet det kanske vänder. Men du måste våga, antingen prata med honom eller gå skilda vägar.

Ursäkta ett svamligt inlägg, är trött.

Kramar
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Du nämner flera viktiga bitar i er relation som inte fungerar. Som att inte prata och ett sexliv som inte fungerar alls. Hans driv som saknas som du tycks ha en hel del själv, det gör det väldigt svårt och att du troligtvis får bära relationen framåt. Det låter som du ska allvarligt överväga en annan väg i livet.
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Jag ser inte alls varför du skulle vara kvar i ett förhållande där du inte är nöjd. Det ska inte vara svårt och tungt i ett förhållande.

fast det där är väl bara till viss del sant. jag tror dem flesta får kämpa någon gång i ett förhållande
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Tack för alla svar. Det är full kalabalik i huvudet och tankar som far hit och dit. Men n hjälper mig att reda i det och det behövs. Tack!

Det finns såna förhållanden. På riktigt! Att göra slut kommer att vara tungt och piss och skit. Men sen blir det bättre.

Jag antar ju att inte han heller mår så bra i ert förhållande. Se det som om du ger er båda en bättre framtid.

Men du måste börja med att ta den här diskussionen med honom först.

Min upplevelse och det han säger, är att han tycker att vi har ett jättebra förhållande och är lycklig i det. Det gör inte saken lättare att vi har så skilda upplevelser utav hur vi har det.. Jag tycker att jag mer och mer blir lättare grinig och irriterad och att det orättvist går ut öve rhonom. Så vill jag inte heller ha det. Jag vill inte känna att mitt humör försämras när vi är tillsammans längre perioder. Jag tycker liksom inte lika mycket om mig själv när jag är med honom.

Jag får känslan av att du lever ihop med din bästa vän, mer i ett vänskapsförhållande än ett kärleksdito. Det är inget som helst fel i det, så länge båda två är nöjda med det. Men du upplever ju uppenbart att något - en ganska viktig bit - saknas. Och då blir det nog svårt att göra något av det i längden.
Ser han det på samma sätt som du gör, eller är han fullt nöjd med tillvaron? Har ni pratat om det?

Frågan är väl om du innerst inne VILL leva ihop med den här mannen eller inte, alltså om du är beredd på att jobba lite för att få liv i förhållandet (sexlivet)? Kanske någon form av terapeut kan hjälpa er?

Jag tycker det är positivt att du inte skuldbelägger honom och att du kan behandla honom respektfullt även om kroppen skriker om något annat ;).

(Edit: skrev mitt svar medan ovanstående inlägg droppade in)

Jag vet nog inte riktigt vad jag vill. Känner att mina känslor är svåra att ta på. Jag älskar honom och det är lätt, tryggt och bekvämt att vara tillsammans med honom. Men när jag är borta månader i sträck så saknar jag honom i stort sett inte alls, snarare kan jag tycka att det är skönt att vara själv. Jag funderar mycket på om jag bara ycker det är skönt och tryggt att ha "någon" och att det just nu råkar vara min sambo som är denne någon. Samtidigt, om jag släpper det vi har, det är kanske först då som jag inser hur bra vi faktiskt också har det.
och som sagt, oron för att det som jag känner nu egentligen bara en normal del av vilket förhållande som helst och att jag kommer sitta i ett nytt förhållande om några år och känna samma sak? Att det är tristessen över att det är vant och tryggt snarare som ger sig uttryck. men sen är det sexbiten och det där andra..

Jag vill liksom inte förlora honom, men på samma gång så känns det inte som att det här räcker för mig.

Kan man väcka upp passion i ett sånt här förhållande?

Jag tror inte att det finns hollywood förhållanden. Men att gå runt med en jobbig känsla och dras till andra parter tror jag är en indikation på att någonting inte är helt rätt. Antingen tar man tjuren i hornen, försöker föra en diskussion med sin partner för att se om det går att lösa. Går det inte får man gå vidare.

Jag tror inte att det är sunt att bilda familj med någon man inte är helt hundra på. Din sambo skulle säkert bli en bra far till eventuella barn, men som du skrev så kanske kombinationen du plus han inte är den optimala.

Försök prata med honom, även om det tar emot. Tvivlar på att det skulle skada, vem vet det kanske vänder. Men du måste våga, antingen prata med honom eller gå skilda vägar.

Ursäkta ett svamligt inlägg, är trött.

Kramar

Måste givetvis ta upp det här med honom. Min förhoppning är dock att jag själv ska få lite mer ordning i mina tankar innan. Just nu är jag inte hemma. Kanske blir det enklare/tydligare på hemmaplan. Jag hoppas det.



Du nämner flera viktiga bitar i er relation som inte fungerar. Som att inte prata och ett sexliv som inte fungerar alls. Hans driv som saknas som du tycks ha en hel del själv, det gör det väldigt svårt och att du troligtvis får bära relationen framåt. Det låter som du ska allvarligt överväga en annan väg i livet.

Sant. Det låter så enkelt när man läser det här. I verkligheten är det dock så mycket mer komplext och svårt. Ibland tänker jag att jag kanske helt enkelt måste nöja mig och vara nöjd med det jag har.

fast det där är väl bara till viss del sant. jag tror dem flesta får kämpa någon gång i ett förhållande

Det är så jag tänker också. Är jag bara svag när det blir lite jobbigt och inte orkar kämpa mig genom den krisen? Eller är det här tydliga tecken på att det inte fungerar? Gud vad skönt det hade varit att ha något längre förhållande och därmed lite erfarenhet i ryggen.
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Jag tror inte man behöver erfarenhet för att veta vad man känner innerst inne. Och det vet du ju. Jag tror precis som Ramona, att kan man inte dela sina tankar och känslor med varandra så är det nog svårt att få det att funka.
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Jag kan bara tala för mig själv, men om jag börjar dras åt och attraheras av andra än min partner så vet jag nu (efter min mångåriga erfarenhet, haha!) att det inte fungerar i relationen jag är i nu och det är dags att verkligen kolla om det går att rädda eller om det är kört. Hittills har det alltid varit kört. Med den man jag är med nu och har tänkt spendera resten av livet med så finns bara han, det är han eller ingen.

Det du beskriver känns inte som en kris som går att reda ut, ni är helt enkelt inte helt kompatibla. Du har ägnat flera år att "lära upp" honom, det går till en viss gräns sen tar det stopp, du behöver mer som du inte får. Pratet t.ex. är viktigt.

Det är jobbigt att göra slut men det är en kortvarit smärta som kommer leda till att ni båda mår bättre, jämfört med den långvariga smärta du lever med nu.
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Av det du skriver verkar det som att han är en person som är rätt avstängd och inte vill utvecklas framåt, varken personligen eller tillsammans med dig och aldrig har varit sån. Är det så att du har väntat på att gemenskapen ska växa fram? Han verkar väldigt "trög" på alla plan och möjligen gör du det möjligt för honom att vara trög genom att du tar ledningen. Min gissning är att han inte mår helt bra utan i själva verket bara stänger av, det är därför han kan tycka att ert förhållande är bra trots att ni inte möts ordentligt.

Jag tycker att du inte ska tillåta honom att vara i den där avstängda bubblan, om inte annat så för hans egen skull. Ni borde absolut testa parterapi som ett sätt att komma förbi det obekväma med att prata om svåra saker. Min erfarenhet från bekantskapskretsen är att relationer (och i viss mån människor) verkligen kan förändras och "vakna till" av terapi.
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Jag och min sambo sedan 5 år tillbaka har också haft en riktigt krokig väg. Under 6-12 månader var det totalt stillastående. Sex väldigt sällan, även om vi ofta var fysiska med varandra, kramas nakna, pussas och ta på varandra mycket, men sällan den där gnistan.

Vändpunkten kom för ett par månader sedan då vi hade "the talk". Det var mycket tårar som kom fram och vi kom fram till att vi älskar varandra, vill leva med varandra och lovade att ställa upp mer för varandra. Den kvällen hade vi ett av det bästa sexet vi någonsin haft och jag fick tillbaka känslan från förr.
Det är fortfarande lite slentrian, men vi försöker båda två och det finns en helt annan medvetenhet nu.

Ha ett snack med honom. Ha två snack. Prata i timmar. Ni kan tillsammans komma fram till ett beslut, men du behöver veta hur han känner och tycker och han behöver veta hur du känner och tycker. Svårigheter kan man jobba sig igenom om kärleken finns där, men man måste vara ärlig.
Först därefter tror jag att det blir lättare för dig att fatta ett beslut.
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

KL

Man ska aldrig leva med en person "som skulle kunna bli perfekt" om bara om vore. Det ska inte vara ett projekt att leva i en relation.

Du lever med den man som är här, nu, idag. Är det tillräckligt bra?
 
Sv: Hjälp mig reda i min tankar, göra slut/stanna kvar?

Det var inte så jag menade, och att sträva efter perfektion är ju inte så hälsosamt. Jag är väldigt nöjd med min relation idag och skulle inte byta ut den eller honom mot något/någon annan. Det jag menade var att man måste prata i en relation. Kan man inte göra det, ja då är man illa ute, så som jag och min sambo var illa ute. Och det verkar som att TS man har väldigt svårt för detta med just pratandet.

En relation är helt riktigt inget projekt, men att leva i tron att allt alltid kommer att flyta på perfekt och att man aldrig behöver jobba på att utveckla en relation, det tror jag inte på.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 978
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 933
Senast: lingonben
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 091
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp