hjälp mig!!

H

hotstuff

ska köpa ett föl som är ca 135cm hög nu är 6 månader gammal.
Hennes mamma är 163cm o pappan är 171 cm (halvblod).
hur hög blir denna dam,jag måste ha en häst över 165 (är lång) mvh jessica tacksam för svar :) :)
 
jaadu det har jag ingen aning om men eftresom föräldrarna är såppas höga så lär nog fölet bli ungefär däromkring också. vänta tills fölet är 1,5 år då kan du mäta från kotan upp till armbågen och tillbaka. (var det så?) det har alltid stämt för mig det måttet.

vad är det för stam på din häst?? väldigt nyfiken!! :D

lycka till!
 
hon är efter cardento-pik triumph jätte fin högställd jätte långa ben,mkt väl ansatt hals hoppas hon blir runt 170cm :banana:
 
har du några bilder på henne :D vore kul att se.

är det något jag fått för mig eller lämnar inte cardento rätt stora avkommor?? eller är det något jag fått för mig bara?? :confused: :smirk:
 
den blir nog liggandes mellan mamman och pappan.
karnsje du har tur och den blir lika hög som pappan
 
skriv din mail adress så skickar ja dem dit jo cardento lämnar stora hästar de brukar bli väldigt bra med ja skickar en bild på mitt sto e Feliciano o hennes föl e Magini :banana:
 
Cardentors avkomm varierar väl ganska mycket i storleken så det går nog inte rakt av att säga att de flesta blir stora, de jag har i mn närhet ligger de flesta på ca 160-163 då undan ston runt 163-165 cm.
 
ja det beror ju naturligtvis på hur högt stoet är om man har ett sto på 150 kan man ju inte räkna med att fölet blir 170
 
Men det kan bli det.
Likaså som en bekant som hade ett sto på 168, hingst på 172, det blev en ponny...
 
Om jag jämför med mina uppfödningar och hur stora dom varit vid 6 mån. så tror jag att den blir som sin mamma ungefär 162-165, men man vet ju aldrig....
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 994
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 161
Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
3 933
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp