HJÄLP!!! Min hund skäller också massor när han är ensam hemma!!

L

lise-lotte

Hej!:) Jag har en rottis/schäfer som snart är 9år och han skäller mycket när jag inte är hemma. Står i fönstret och vid dörren. Kan även skälla när jag går om jag inte ger honom mat eller godis som distraherar honom, men enligt grannarna skäller han massor och ofta så det kan ju inte hjälpa för en längre stund? Han skäller även när han åker bil, ibland oavbrutet utan att det finns någon att skälla på. Ibland kan han faktiskt vara tyst också, dock inte så ofta. Vad Ska jag ta mig till??? Grannarna klagar och jag förstår dom!! Vill inte lämna bort honom!!!! :( Svårt att träna bort genom att komma och gå, då jag sällan hör honom skälla själv! Funkar halsband m citronvatten?
Finns det andra alternativ? HJÄLP!!!!! BRÅTTOM!!!!
:confused: OCH LEDSEN!
 
Sv: HJÄLP!!! Min hund skäller också massor när han är ensam hemma!!

Hej!:) Jag har en rottis/schäfer som snart är 9år och han skäller mycket när jag inte är hemma. Står i fönstret och vid dörren. Kan även skälla när jag går om jag inte ger honom mat eller godis som distraherar honom, men enligt grannarna skäller han massor och ofta så det kan ju inte hjälpa för en längre stund? Han skäller även när han åker bil, ibland oavbrutet utan att det finns någon att skälla på. Ibland kan han faktiskt vara tyst också, dock inte så ofta. Vad Ska jag ta mig till??? Grannarna klagar och jag förstår dom!! Vill inte lämna bort honom!!!! :( Svårt att träna bort genom att komma och gå, då jag sällan hör honom skälla själv! Funkar halsband m citronvatten?
Finns det andra alternativ? HJÄLP!!!!! BRÅTTOM!!!!
:confused: OCH LEDSEN!

På mina andra hundar har det varit SUPER med Citronella spray-halsbandet.De har legat helt avslappnade i soffan och snarkat.Väldigt skönt,då de verkligen jagar upp sig själva,ju mera de skäller.
Ett begränsat och vant utrymme är ju aldrig fel att få till.
Typ i sovrummet,med en av favoritkatterna och med radion på,det är vad jag tränar på nu.
På vår nya, lilla fiffiga krabat,funkar skällhalsbandet inte:(
Han skäller tills det är slut i behållaren:cool: Visst är det härligt när de har egna slutlednings förmågor,men ....
Därimot har en väninna en grej som man sätter i eluttaget.
Det sänder ut ngt "hemligt" ljud som vi inte hör,men som gör att de slutar att skälla.Om jag fattade henne rätt:grin:
Vet inte vad det heter,skall "jaga" henne,så återkommer jag:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: HJÄLP!!! Min hund skäller också massor när han är ensam hemma!!

Jag slår ett slag för bur. Det ger hunden trygghet och lugn. Min förra tränare sa en gång: "Sätt in en säng på Ullevi och lägg dig där och försök sova så får du ser om du tycker att det är mysigt". På samma sätt blir det mer ombonat med en bur, den slipper vanka omkring och ha koll på allting, titta ut genom fönstret, bita sönder saker etc.

Buren ska vara såpass stor att den kan sträcka ut sig men inte så stor att den kan vanka omkring.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 202
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 206
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 683
Senast: Hellhound
·
Hundträning Hej alla! Det här är mitt första inlägg här och jag hoppas på att få lite tips och råd kring min tös som är sex månader, jag har läst...
2
Svar
21
· Visningar
3 310
Senast: ls2023
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp