hjälp önskas fort ...om ni har tid

zilla

Trådstartare
fick veta precis att svärfar har varit tvungen att ta bort sin ena hund. :cry: den har betytt oerhört mycket för honom.hunden var en räddningshund.så dom har stått varann väldigt nära.
tänkte åka och hälsa på honom.vad ska jag ge/göra för att lätta upp hans hjärta. :crazy:

sitter med en bebis i knät ,därav inga stora bokstäver.
 
Sv: hjälp önskas fort ...om ni har tid

Tag med bebisen. Ingen kan väl motstå dom. Allt glatt gör ju att sogen lindras. Annars finns det inte så mycket man kan göra, lyssna på vad han har att säga. Prata om roliga minnen som finns med vovven. Hälsa att vi lider med han. Lycka till.
 
Sv: hjälp önskas fort ...om ni har tid

Håller med. Åk dit och håll honom sällskap, ta med bebisen! Det är väl hans barnbarn eller? Prata om vad han vill, bjud på fika. Låter som han har en snäll svärdotter!
 
Sv: hjälp önskas fort ...om ni har tid

Hej jag och bebis har kommit hem nu från svärfar.Det var ju inte lätt,, vovve som dog idag blev 12 år gammal.Han har varit lite dålig sista tiden ..men han hade haft kalla tassar dom sista dagarna +nått med ögonen,därav vet besöket.
Inne på ultuna så visade sig att hjärtat var dåligt och att han hade vätska i buken.....dom sa att förmodligen så hade han inte många dagar kvar ,,om dom inte hade tagit bort honom idag.

Kan hundar sakna en annan hund? Kvar finns nämligen hans kompis som är ca 5 år.?
 
Sv: hjälp önskas fort ...om ni har tid

Det tror jag stark på. När vi tog bort våran Leonberger så var våran Bernersenner jätte ledsen, ville inte leka, slutade äta mm, så det var för oss bara att skaffa en ny hund, men en gammal kärlek kan inte ersättas med en ny tror jag, men även här lindras det. Det tog 2 månader innan benisen var sitt gamla jag igen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 152
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 158
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 722
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp