hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

På EM på Gärdet 2002 så träffade jag en liten BC valp med brutet ben, den var gipsad upp över höften. Den hade sele på sig som var fäst i sidorna till en gammal barnvagn. Bra utsikt hade han iaf.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Kl.
Du kommer klara det här!
Förra påsken blev våran då 3 månaders papillonvalp trampad av en häst rakt över bröstet. Tack och lov på en blöt leråker så hon sjönk ner för annars skulle hon ha dött.
Men hon fick en fraktur och fick operera in ett transfix med en ställning på utsidan. Det var tre månader i bur och korta koppel promenader. Inte dom roligaste men vi klarade det och nu är hon för längesen helt återställd :)

Bamse kram till dig :love: jobbigt kommer det att vara men det går över fort!
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Nu har dom ringt, oförändrat från då vi åkte igår. Han mår bra, har ont såklart, men mår bra och låg där och viftade på lillsvansen medan veterinären pratade med mig i telefon :love:
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Håller alla tummar för att detta ska gå vägen! Men jag känner på mig att ni grejar detta :).
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Åh vad vi håller alla tassar, tummar och hovar här för att det ska gå bra :)

Tror och hoppas att det kommer bli hur bra som helst. Jag minns hur förstörd jag var när Fanny fick åka in akut med livmodersinflammation. Usch. Men hon blev helt frisk igen efter operation och blev en helt annan (gladare) hund.
Men innan man visste att det skulle gå bra...Tror nästan det blev hål i golvet som jag vankade omkring och var orolig ;)
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Kirurgen ringde alldeles precis. Han kommer opereras ikväll, sprickan hade gått ner i leden. Och så får vi hem honom imorgon e.m. om allt gått bra.
Sen hur de kommer se ut framöver vet jag inte, var min sambo som tog telefonen och kirurgen kunde berätta mer när han opererat.
Men dom skulle ringa efter op. också. :love:
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Jag håller alla tummar och tassar för att det ska gå vägen!

Maximal otur :(
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Usch vad jag lider med er! Men shit happens liksom och jag tycker inte att du på något vis ska anklaga dig själv för det som hänt. Krya på lillvovven och jag håller alla tummar för att allt ska gå bra!
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

*KL*

Det var ju en olycka, inget du skall anklaga dig själv för.

Jag hade en valp jag fött upp själv som blivit kvar hemma för att han inte var såld. När han var elva veckor busade han och hans syster i soffan och så trillade de ner. Hanvalpen kom underst - och fick vansinnigt ont i ena bakbenet. Jag fick åka in akut och det visade sig att benet var brutet.

Han opererades två gånger. Rehaben gick bättre än jag förväntat mig. Redan när han kom hem efter första op kunde han faktiskt gå rätt bra på sitt stora bandage. Förutom i direkt anslutning till op upplevde jag inte att han hade speciellt ont. Han hängde med i gänget, utom att jag naturligtvis bar honom största delen av promenaderna (cocker, så det var inga problem). Jag fick också se till att han och brorsan inte lekte så mycket, men lite var ok. Han satt mycket i mitt knä!

När han var sju månader var han nästan haltfri. Det fanns en tendens kvar till hälta, men det blev mindre för varje vecka. Då hade jag redan hittat en familj till honom och där bor han ännu och är mycket älskad. Han fyller fyra år i sommar och tycks klarat sin tuffa ungdom utmärkt. Och jag är VÄLDIGT glad för att jag hade försäkrat alla valparna individuellt kan jag säga!
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Kirurgen ringde alldeles precis. Han kommer opereras ikväll, sprickan hade gått ner i leden. Och så får vi hem honom imorgon e.m. om allt gått bra.
Sen hur de kommer se ut framöver vet jag inte, var min sambo som tog telefonen och kirurgen kunde berätta mer när han opererat.
Men dom skulle ringa efter op. också. :love:

Kommer bli jättebra till slut :)

Ja jag låter kanske hurtig och positiv. Men när jag sett dessa två som jag skrivit om, så känner jag bara att vad detta fixades sig bra ändå.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Kirurgen ringde. Allt har gått bra, frakturen hade inte gått ner i leden som han först trodde :love:
Imorgon e.m kommer han hem

Tack för alla fina ord, tummar och tassar
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Shiiiit vad jag missar av att ligga sjuk några dagar.
Har nu sträckläst hela tråden och var så nervös tills du skrev att han var opererad och klar.
Sån otur, klandra dig inte!! Valpar måste få busa. Bättre det hände nu när han är ung med bra läkkött om man nu ska se något positivt i det.
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Åh så skönt att läsa! :bump: Och vad härligt att ni får hem honom, hoppas läkningen går fint :)
 
Sv: hjälp! råd! stöd! skäll! :-(

Håller tummar och tassar för att läkningen går riktigt snabbt och att det inte blir några komplikationer. Håller med de övriga, du ska inte klandra dig själv. Min hund hoppade så hela tiden när han var valp.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 573
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 770
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 445
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 810
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp