Bukefalos 28 år!

HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

D

denise

har nu det senaste upptäckt att min tik har blivit lite rundare, hennes aptit är inte som förr, äter vanligtvis 3ggr så mycket utav sin egna mat, äter bättre när det inte är samma. hon är även lugnare än innan. hennes spenar har blivit större och vulvan är fortfarande ganska svullen efter hennes löp för ca 4 veckor sedan. har även kommit (en gång vad jag lagt märke till) flytningar. kan det vara så att hon är dräktig? ringde runt till många vet. och vissa trodde det var skendräktighet eller att hon är dräktig. en trodde att hon hade livmoderinfektion, men hon har ej feber. Hon har fortfarande samma vikt som innan.
vet inte vad jag ska tro!

Det är nämligen så att hon och en hane kom lösa tillsammans under hennes sista löpvecka, har försökt att betäcka med denna hanen förut men han lyckades aldrig, var för klumpig och hittade aldrig rätt efter ett antal försök så bestämde vi oss då för att ej avla med honom. kan han ha lyckars nu?

mycket tacksam för svar om vad ni tror det kan vara!
lägger upp bilder innan och efter hur hon då såg ut och nu.

dsc_0001_502e936fe087c3080500122f.jpg

dsc_0003_502e93f09606ee278e001253.jpg

ovan är hur hon ser ut nu.
nedan hur hon ser ut i vanliga fall.
dsc_0309_502e93d6ddf2b3371700121f.jpg
 
Sv: HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

Har en hane gått tillsammans med höglöpande tik, så kan tiken självklar vara dräktig !
 
Sv: HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

Tycker de tecknen du nämner låter som hon är dräktig. Just svullen vulva, brukar bara ett ganska så säkert tecken..
 
Sv: HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

Det enklaste och säkraste sättet speciellt mot din tik så du vet om hon är dräktig eller inte är ju att ta henne till vet och göra ett ultraljud ????
Det är ju dumt att tro en massa och kanske missa när hon börjar att valpa ?


Tesora
 
Sv: HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

Tack för svar! Ja vi tänkte göra ultraljud på henne nästa vecka:)
 
Sv: HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

Har kollat nu också och hon har en slemmig, genomskinlig flytning. Borde vara tecken på dräktighet?
 
Sv: HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

Hon låter onekligen dräktig. Min tik hade/har exakt samma symptom förutom att min alltid var hungrig, hon är även konstaterad dräktig via ultraljud.
 
Sv: HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

Då var det säkrat, hon visade dräktighet idag vid ultraljudet. Minst fem småttingar skulle det bli som vet såg. Hon trodde att det var ca 2-3 veckor kvar. :)
 
Sv: HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

Vem är pappa till valparna då? Var det planerat?

Står ju i första inlägget:

Det är nämligen så att hon och en hane kom lösa tillsammans under hennes sista löpvecka, har försökt att betäcka med denna hanen förut men han lyckades aldrig, var för klumpig och hittade aldrig rätt efter ett antal försök så bestämde vi oss då för att ej avla med honom. kan han ha lyckars nu?
 
Sv: HJÄLP! sjuk,dräktig eller skendräktig?

Se där, ibland funkar inte ögonen för det de e till för... Tack för svaret!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 915
Senast: regina11
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 576
Hundhälsa Min 5-åriga labbe har alltid löpt regelbundet (dock ganska tätt, var fjärde månad), fällt lite efteråt och inte haft några...
Svar
3
· Visningar
770
Hästvård Vänder mig till er här på Buke för att se ifall någon har upplevt nått liknande med sin häst. För att göra en förkortning av vad som har...
2
Svar
29
· Visningar
5 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp