Bukefalos 28 år!

Hjälp ! Ska klippa min häst....

B

Baaby_20

Ska jag klippa min häst eller inte ? :confused:
Min häst har varit skadad sen i juli och ska sättas igång nu och bara skrittas i 3 veckor och sen ta det lugnt i igångsättningen. Hon har fått en sån hemskt lång päls och hon står inne på box och eftersom att hon ska gå som vanligt efter nyår så vill jag klippa henne nu för att hon ska vänja sig med kylan så fort som möjligt, är det fel eller rätt ?:confused: Och hur borde jag klippa henne ? MVH Hanna
 
Sv: Hjälp ! Ska klippa min häst....

täckesklippning eller jaktklippning ? eller så kan du ju vänta 1-2 mån. till och lägga på ett varmt täcke ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 095
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 099
Senast: Ise
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 433
Senast: WBanna
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 553
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp