Hjälp snälla!!

C

Contezza

Killen verkar kissa blod...
Eller det är blandat...kisset är utspätt rött...
Vad skall jag göra?
Finns ingen vetrinär man kan ringa till vid den här tiden..
Annars är det inge fel på honom...
Äter och busar som vanligt...
Men han kissar inte i lådan utan på golvet...
Hjälp snälla!
 
Har ingen lokalkännedom men har använt gula sidorna:

På telefonsvararen hos Sundsvalls djurklinik, 060-14 70 10 finns en del hänvisningar, bl a till Strömsholm och Hudiksvalls djurklinik. Jag blir dock inte riktigt klar över om de svarar en lördagkväll.

Fram till 24 i kväll har Agrias telefonveterinär öppet. 0900-100 51 61. Samtalet kostar 25 kr.

Din katt kan ha allvarliga urinvägsproblem så den behöver få vård.

mandalaki
 
som jag skrev tidigare det låter som urinsten... finns det djursjukhus där du bor bör dom ha jourhavande veterinär, ring och far genast med kissen, urinsten är inte att leka med!
 
om du har någon tranbärsjuice hemma så försök få i katten det. det är lindrande..
se till att han dricker ordentligt med vatten
 
Kan röra sig om urinvägsinfektion också, eller kristaller i urinen. Har du ingen jourhavande veterinär du kan ringa? Eller ett djursjukhus?
 
Närmaste djursjukhus som är öppet på helgerna är Strömsholm :crazy:
Du kan ju prova att höra med distriksveterinären (060-174005), det har varit tal om att de ska köpa in en del utrustning för smådjur också. I värsta fall kan distriktarna i alla fall avliva katten (been there done that), men det ska vi ju hoppas att inte behövs.
 
Det är juh liksom inge fel annars på honom...
Han är pigg och glad och busar med den andra...
Vi skall ringa idag och se vad dom säger.
 
gud vad knepigt att det inte är öppet helger, här är det ju också stängt men det går ju att ringa den jourhavande och förmodligen få dit folk jourtid om man har ett skadat/sjukt djur.... :(
 
Här har de inte ens jour under helgerna utan det är helt stängt... Som tur är så är distriktarna oftast schyssta och hjälper till så gott de kan, men de har rätt lite utrustning för smådjur.

Min mormors katt hade urinsten och fick stopp en helg, man åker inte till Strömsholm (60-70 mil) med en sjuk katt som inte åkt bil på flera år så distriktaren fick komma och avliva honom. Hade det funnits ett helgöppet djursjukhus närmare så hade nog utgången blivit en annan.
 
Han har massor med kristaller..
Fick ett urinprov på honom i dag och fick svaret om att han måste gå på speciellt foder samt medecinering..
Om 1 månad skall ett nytt prov tas..
Det kostar 300 kr här för ett prov...
 
Hoppas att det går bra med din katt. Följ veterinärens råd noggrant bara, urinvägsproblem är inte att leka med.

mandalaki
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 190
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 722
Senast: Kaching
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp