Bukefalos 28 år!

hjälp tack!!!

tinissen

Trådstartare
min hund började igår visa hälta på ena frambenet, men var i övrigt precis som vanligt,busig, nyfiken, matglad, ska hälsa på alla... kollade tassar noga utan att hitta något, varken öm eller varm eller några främmande föremål. i morse vaknade jag o sambon av att hon gnällde lite vilket hon aldrig gör så vi gick ner o kolla till henne, idag är hältan värre kollat tassar idag igen inget nytt, kände igenom hennes ben ordentligt och hon gnäller när jag böjer lederna vid handlovsbenen, idag haltar hon på alla benen och är stel i hela kroppen, så jag kände igenom hela hunden men utan att hon reagerar utom just på handlovslederna. men i övrigt är hon samma hund som hon brukar, det som först ploppa upp i mitt huvud var någon typ av fraktur men hon visar inga symtom på att det skulle vara så, nu är jag lite inne på att det kanske kan vara en ordentlig sträckning/träningsvärk eller om hon kan vara påverkad av vädret det har ju varit väldigt kallt här (i snitt -10-15*)?? en kompis till min sambo var här igår och jag tror att de var ute o busade i snön men han nämnde inget om att hon skulle ha vurpat ute eller så. ska tillägga att det är en tik på 3 år aldrig varit sjuk tidigare, ingen övervikt, hon löper just nu om det kanske har någon inverkan?? vi avvaktar med veterinär just nu då hon i övrigt är den vanliga hund hon brukar vara och för att se om stelheten minskar under dagen. någon som känner igen??
 
Sv: hjälp tack!!!

Lite av ett långskott - men kolla gärna upp borrelia/erlichia. Kan ge lustiga symtom och det kan komma rätt långt efter att hunden blivit smittad. Den kan ju haft en febertopp utan att ni märkt det och så vidare.

Även vissa typer av artros skulle kunna vara aktuellt.

Oavsett kanske du skulle ta och prata med veterinär och se om du ska avvakta någon dag för att se om det blir bättre eller komma in direkt för provtagning.
 
Sv: hjälp tack!!!

vi har pratat med personal på djursjukhuset och så länge hon har aptit o dricker kunde vi avvakta någon dag för ev förändringar.

atros känns väldigt långsökt då det har kommit på mindre än 24h.
 
Sv: hjälp tack!!!

Kan ju vara någon typ av reumatisk värk också iom att det är kallt nu. I värsta fall kommer sånt tidigt.

Jag skulle nog avvakta ett par dagar. Blir det inte bättre så skulle jag nog ringa och boka tid för lite provtagning.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
809
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 471
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 648
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp