hjälp? tips, råd motivation !

Sv: hjälp? tips, råd motivation !

jo, vet att ja borde sko han o ha allt de på, men är ändå för rädd :( sen tycker ja att han förtjänar lite vila, och sen jag med min taskiga motiivation :( de skulle nog inte bli bra..då känns de bättre att bara mysa o få tillbaka lusten och orken och sen satsa fullt ut till våren :)
 
Sv: hjälp? tips, råd motivation !

Jag tycker faktiskt det låter bra att man tar en paus om det inte funkar, så kanske man har en chans att låna en erfaren, lugn och fin häst några gånger innan man sätter igång sin egna igen, så man hittar tillbaka i det lugna spåret.

Det finns massa andra sätt att motionera/aktivera sin häst på!
Till exempel promenader, löslongering i paddock, "vanlig" longering med inspänningar, NH, tömköra, ja, det är bara att använda fantasin! :)

Förut hade jag och mamma en varmblodstravare, han var som din, eller liknande i alla fall, full av energi och kastade av och an och hit och dit,
jag klarade inte ens av att skritta honom utanför gården..
Men jag tog hjälp av NH-instruktör och vi behövde hjälp med respekten främst, sade hon.
Det var tur att jag hade henne då, utan henne hade hästen hamnat på slakt, vi var såå nära att skicka honom dit.. Men vi avvaktade, och jag ångrar det inte!
Vi gav han även Magnesiumtillskott, detta lugnar ner hästar!
På vintrarna behövde han detta, när det inte fanns gräs att äta, gräset innehåller mer magnesium än man tror..

Lycka till! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 869
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 756
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 490
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp