Bukefalos 28 år!

Hjälp, vilka friluftsbyxor är det jag behöver?

MCP

Trådstartare
Det har låst sig i min hjärna och då jag har fått så bra hjälp av buke förut så provar igen.
Har på våra tidigare vandringar vandrat i tights(sportmodell), vilket gått bra, men senaste sommar kom jag fram till att det kanske vore bra med byxor med lite mera motståndskraft mot väder.

Vad jag söker är byxor som:
-är tights, eller åtminstone lika bekväma och flexibla som tights
-har hög midja.
-kan stå emot lite vind och gärna kanske lite regn
-har förstärkningar på utsatta ställen
-Svala i värme, eller har ventilation.
-inte ruinerar en med priset.

Jag förstår ju att vissa av dessa saker är svåra att kombinera, och att jag kan vara tvungen att kompromissa med vissa, men sådär i det stora hela något ditåt iaf :)
 
Jag har ett par McKINLEY Holly Pants, kostade ca 600. Superbekväma, känns typ som tights, står emot blåst och väta. Har använt dem nu under hösten både ut i naturen och på kontoret - mycket nöjd!
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Det har låst sig i min hjärna och då jag har fått så bra hjälp av buke förut så provar igen.
Har på våra tidigare vandringar vandrat i tights(sportmodell), vilket gått bra, men senaste sommar kom jag fram till att det kanske vore bra med byxor med lite mera motståndskraft mot väder.

Vad jag söker är byxor som:
-är tights, eller åtminstone lika bekväma och flexibla som tights
-har hög midja.
-kan stå emot lite vind och gärna kanske lite regn
-har förstärkningar på utsatta ställen
-Svala i värme, eller har ventilation.
-inte ruinerar en med priset.

Jag förstår ju att vissa av dessa saker är svåra att kombinera, och att jag kan vara tvungen att kompromissa med vissa, men sådär i det stora hela något ditåt iaf :)

Värt att kolla kan vara Summit Tights från Revolution Race. Jag bor i mina, särskilt förtjust i att de sitter som berget i midjan (utan att kasa) och har både dubbla gummiremsor och blixtlås nertill.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Engelsons har friluftstights 😊 Jag har själv funderat lite på dem... läter som om de skulle kunna passa iaf kanske 😊
Vet du hur engelsons brukar vara i storlekarna överlag?
Fjällräven Abisko trekking tights eller trail tights låter som det du söker.
Åh, dessa har jag trånat lite efter en bra stund, men tyckt de varit lite utanför budget, kanske jag borde ge dem en ärlig chans ändå :)
 
Det har låst sig i min hjärna och då jag har fått så bra hjälp av buke förut så provar igen.
Har på våra tidigare vandringar vandrat i tights(sportmodell), vilket gått bra, men senaste sommar kom jag fram till att det kanske vore bra med byxor med lite mera motståndskraft mot väder.

Vad jag söker är byxor som:
-är tights, eller åtminstone lika bekväma och flexibla som tights
-har hög midja.
-kan stå emot lite vind och gärna kanske lite regn
-har förstärkningar på utsatta ställen
-Svala i värme, eller har ventilation.
-inte ruinerar en med priset.

Jag förstår ju att vissa av dessa saker är svåra att kombinera, och att jag kan vara tvungen att kompromissa med vissa, men sådär i det stora hela något ditåt iaf :)
En kjol som förstärkningsplagg?
 
Vet du hur engelsons brukar vara i storlekarna överlag?

Nej, ingen aning faktiskt.. har alltid bara tittat på saker där, aldrig kommit mig för att handla XD.
Fast, de verkar ha lite konstiga storlekar kan jag känna när man bara läser... ganska stora hopp emellan liksom...
 
En kjol som förstärkningsplagg?
Har inhandlat nya skalbyxor för när det blir ruggigt väder, så det blir lite tårta på tårta, men annars så :)
Nej, ingen aning faktiskt.. har alltid bara tittat på saker där, aldrig kommit mig för att handla XD.
Fast, de verkar ha lite konstiga storlekar kan jag känna när man bara läser... ganska stora hopp emellan liksom...
Ah, så man måste nästan beställa och prova sig fram, och skicka tillbaka ifall de inte passar.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag blev tillsagd att göra en tråd och be om hjälp, så jag ger det ett försök trots att jag känner mig som en jobbig jävel :p Jag...
Svar
14
· Visningar
1 126
Senast: Petruska
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 487
Senast: Milosari
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 862
Senast: NotlikeI
·
Hundträning 5 år gammal riesenschnauzer, levt med katter hela sitt liv. Visar en del tough love, gillar t ex att bära katten, och kan puffa lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 311
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp