Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

D

Dirty Harriet

Kan någon hjälpa mig att förklara de olika klasserna som finns inom western. Jag vet att trail är typ hinderbana, men sedan är det stopp. Jag är mycket intresserad av western och började träna med min anglo som jag tyvärr sedan sålde, så jag hade inte gjort mycket alls. Däremot har jag tävlat dressyr och det är väl den motsvarigheten jag vill hitta i western. Kan någon hjälpa en korkad människa att reda ut begreppen???

F

Flying Grace

Sv: HjÄlp!!!

Hej
Att förklara allt på ett kortfattat, bra sätt är inte helt lätt för det finns många grenar inom westernridning. Det bästa du kan göra är att gå in på WRAS hemsida, www.wras.se och i vänsterkanten välja westernridning. Där finns bra beskrivningar av de olika grenarna, de är indelade i olika grupper: boskapsgrenar, tidsgrenar, ridgrenar, ranchhästgrenar och uppvisningsgrenar.
FG

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5529 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Tävling Jag har en hopphäst som jag vill träna och tävla med men det blir sällan av då jag nästan aldrig har någon som kan följa med. Jag vet...
Svar
15
· Visningar
1 265
  • Artikel
Dagbok Jag fyllde år i veckan. Jag tycker inte sånt är viktigt alls och har aldrig varit road av nåt firande. Men inte en enda vän hörde av...
Svar
15
· Visningar
1 599
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
583
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
14
· Visningar
2 020

Allmänt, Barn, Dagbok

• OS Tokyo 2020 / 2021
  • 16 år
  • Ensam för evigt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?