Hjälpt en liten hund tillrätta idag...

Zewz

Trådstartare
När jag var i stallet idag luffade det omkring en söt liten drever där. Trodde först det var nån i stallet som hade med honom, men det var det tydligen inte. Gick ner till stallägaren o frågade, men hon visste inte heller vems det var, men sa att han gått omkring på gården under dagen. Vi antog att det var en jakthund som kommit på villovägar.
När pappa skulle hämta mej sen, så nämnde han att de efterlyst en jakthund på radion, så vi ringde polisen. O man blir mörkrädd när man inser hur dålig koll de har. Till slut (efter typ 15 minuter i telefon) så får vi numret till mannen med den efterlysta hunden, men det visar sej vara helt fel.
Jag tog iaf numret i örat på vovven, stängde in honom i en box o åkte hem o sökte efter ägaren på skk.se, hittade ett telnr, o ringde upp.
Då var det tydligen redan nån på väg att hämta vovven, för polisen HADE fått in en anmälan om försvunnen hund i morse, men ingen visste nåt om det när vi ringde dom.

Nåja. Hunden kom till rätta, han hade försvunnit vid middagstid igår, så han var nog glad att komma hem. Han hade smällt i sej massa kattmat med, så han var nog mätt med :D
Dock känns det inte så kul att polisen har så dålig koll... :smirk:
 
Jaa, det känns skönt att han hittat hem..
Och att se min pappa så engagerad.. haha, han brukar inte bry sej om djuren, men han ringde massa samtal hit o dit för o hjälpa den lille krabaten.
Han var så mysig o tillgiven trots att han varit ute i kylan o förmodligen utan mat så länge... :love:
 
Mina kära vove fick fnatt en gång och stack efter en katt i trädgården...hoppade över staketet på 1meter (har en Parson Russel..typ stl som en Fox)...sen var hon borta
Gissa vem som fick PANIK :eek: :cry:...kastade mig på cykeln & letare i evigheter...sen stack jag hem..ringde polisen osv.
Som tur var kom hon hem själv....har nog aldrig varit så glad att se henne som då...tårarna bara SPRUTADE :cry:

Sen stack våg gammla tax efter en katt...då letade vi åzå över allt...ringde polisen, sen ringde dom ifårn ridhuser typ 2km bort å sa att han var där och "hälsade" på .....å alla där visste typ att det var vår vovve :o :D

...så dom små liven kan skapa magsår när dom försvinner :D
 
Gissa VEM som fått vansinnesutbrott på polisen här då :mad: :mad: då min hund försvann och jag VET folk som ringde in till polisen och dom fick inte fram efterlysningen :mad: :mad: sen fick jag reda på det flera veckor försent(INTE av polisen)....

Vilket fall somhelst så var det skönt att hunden blev tillvaratagen av folk som förstå sig på hundar och kollade id :)
 
jaa, man blir tokig på hur dålig koll polisen har... :mad: :(
polisen i telefonen tog ändå goood tid på sej att kolla upp om han hittade nån efterlysning, men icke då.
de verkar helt enkelt inte ha varken tid elelr resurser för djur..

Min bror berättade att han och en kompis hittat en hund utanför en affär en gång, hans kompis jobbade i affären och hade sett hunden sitta fastbunden där hela dagen (vintertid), så de ringde polisen.
polisen: "jo... vi har inga bilar lediga nu... kan in inte komma ner med hunden?"
(Bara det är ju skrämmande...)
De åkte ner med hunden till stationen, och där vsiade det sej att de inte kan ta emot hunden, för inte kunde de ha den där inne ( :confused: :() och polisen menade på att den skulle bindas fast där den hittades.
Min bor och hans kompis fick alltså köra hunden till hundpensionatet...

Nu vet jag inte hur den hunden var märkt, men det borde ju vara upp till polisen att kolla det väl?! :mad:
 
Min kusin är veterinär på en smådjursklinik...och hon har INGET gott att säga om polisen i samband med skadade ägarlösa djur som kommer in...det skiter dom fullständigt i...det är inte frågan om tid eller resurser, utan LUST...det har dom ingen alls :mad:..det kan väl inte ta många minuter att lägga in på datan ...och att leta upp igen....det har hänt att dom t om skiter i att föra in dom när man ringer...(egen erfarenhet)
 
Ja, jäkla polis... För ett tag sedan hittade vi en hund LIGGANDE på vägbanan på en stor riksväg. Vi tog upp hunden och körde till närmsta hus. Trots att dom var med i lokala hundklubben kände de inte igen hunden. Vi ringde till polisen och de frågade om vi kunde ta med oss hunden hem. Det kunde vi inte eftersom vi bara var på genomresa och hunden då skulle hamna långt ifrån sina hemtrakter. VET NI VAD DOM SÄGER?!? Då får ni köra tillbaks och lägga hunden där ni hittade den! Lägga hunden på vägen, frågade jag? JA, blev svaret, dom hade inga resurser att ta hand om den....Tillslut körde vi den till ett hundhem som hade ett avtal med polisen att ta hand om hittehundar, en nätt liten omväg för oss på närmare 15 mil tur och retur.
 
Ja, jäkla polis... För ett tag sedan hittade vi en hund LIGGANDE på vägbanan på en stor riksväg. Vi tog upp hunden och körde till närmsta hus. Trots att dom var med i lokala hundklubben kände de inte igen hunden. Vi ringde till polisen och de frågade om vi kunde ta med oss hunden hem. Det kunde vi inte eftersom vi bara var på genomresa och hunden då skulle hamna långt ifrån sina hemtrakter. VET NI VAD DOM SÄGER?!? Då får ni köra tillbaks och lägga hunden där ni hittade den! Lägga hunden på vägen, frågade jag? JA, blev svaret, dom hade inga resurser att ta hand om den....Tillslut körde vi den till ett hundhem som hade ett avtal med polisen att ta hand om hittehundar, en nätt liten omväg för oss på närmare 15 mil tur och retur.

Det är ju fan helt sjukt ju...jag skulle ALDRIG köra och lägga tillbaks hunden...vad tänker dom med?!?!
Dom bore ha kontakt med ett typ jourhem där "ägarlösa" hundar kan tas in tillvidare :mad:
 
Oj vad har ni snackat med för poliser.. Dom jag har stött på har jag alltid blivit väl bemött av.

Beror nog på hur man själv taklar situationen, skulle jag tro.. Hittade en herrelös voffsing i Skåne och de tog hand om hunden och körde ut den dit där dom har hitte hundar.

Men om ägarna inte gör anspråk eller hämtar sin hund inom en vecka så omplaceras de eller är de i dåligt skick så får dom somna in..
 
Ena hunden rymde här och efter diverse sökande så ringde jag polisen. Där fick jag prata med en som sa att hon precis satt och slog på en bortsprungen hunds nummer, visade sig vara min. Jag fick bra info om vart hunden fanns och hur jag skulle köra för att hitta dit!
Har också tidigare varit i kontakt med polisen när vi hittade en hund... Den fick vi lämna på stationen och sedan ringde dom och berättade att den var hämtad av ägaren.
Känner ingen oro för polisen om hunden skulle rymma igen ;)
 
polisen ja...

En jaktkamrat till mig blev av med sin gråhund under ett svårt eftersök då har blev tvungen att släppa hunden, djuret gick upp ur sårlegan och hunden drog efter. Han ringde polisen, men tyvärr ingenting... Ringde samma dag flera gången, dagen efter likaså, även dagen efter det (vi vet hur bra koll polisen har ju)...

Fjärde dagen så hade de fortfarande inte fått in nån hund, han var ju måttlogt orolig över hunden.... Ingen gråhund, däremot en GRÅ SCHÄFER.... jamen grattis vänner, de hade suttit med gråhunden i fyra dagar utan att veta att det var denna gråhunden som efterlyst så noga, inte ens kollat id-nummer...

DET NI!!

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 057
Senast: cambodia
·
J
Hundhälsa Idag small det ordentligt... Jag hade stängt in min snart 2 år gamla schäferkille i stallet när jag skulle på promenad med hästen... Han...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 742
Senast: iowa
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: Gnist
·
D
Övr. Hund När jag var på väg till stallet vid kvart i ett idag såg jag en liten tibetansk spaniel på en gräsmatta. Inget halsband eller nånting...
Svar
12
· Visningar
1 541
Senast: Duplica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp