Hjärt muskel inflamation

OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men jag ändrar inte i dethär inlägget men jag kommer skriva om det i ett svar iallafall.
Jag har redan massa fel eller sjuk domar och så. Jag kommer inte skriva allt här men jag har FLERA psykiska saker. Och efter att jag nästan dog förra hösten så har ju jag hjärn skador så jag tillexempel be höver rullstol och att jag har epilepsi. Men har inte haft nåt epilepsi anfall på jätte länge nu tackvare att jag har en medicin som funkar.
Men ja igår kväll innan jag skulle sova så kändes det som konstigt på nåt sätt med hjärtat. Men jag tänkte inte så himla mycket på det men sen så svimmade jag och ramlade ner på golvet och bet mig i läppen så jag började blöda. Och jag hade lågt blod tryck och hög puls och nånting med hjärt rytmen. Så ja det var heltenkelt INTE såbra.
Iallafall så det blev ambulans och akuten och allt sånt. Och jag har gjort ekg och ska göra en annan under sökning och har svarat på en miljon frågor och dom har lyssnat på hjärtat och alltmöjligt sånt.
Och förlåt nu att jag inte kommer håg allt helt rätt men jag är jätte dålig på sjukhus språk. Och jag fattar iprincip inte vad skillnaden är på allt heller.
Men iallafall så det KAN vara nån bi verkning från vissa av dom medicinerna som jag har. Och isåfall så kanske jag måste ändra dom eller ha ännu flera mediciner eller nånting. Och som dom sa först så fattade jag som att dom TRODDE det men att dom skulle kolla lite mera och ha över vakning ändå. Men sen när pappa hade kommit hit och en läkare eller sköterska eller whatever pratade med han och mig så sa hon att dom hade sett några för ändringar på ekg som kan vara hjärt inflamation eller nånting annat med hjärtat iallafall.
Så ja nu så vet jag inte om jag har nåt hjärt fel OCKSÅ eller ifall det inte är nåt för dom har sagt o lika och jag fattar inte allt sjukhus språk. Och jag är bara så jävla jävla JÄVLA trött på min fucking värde lösa kropp och att iprincip ALLT med den bara är fel 😭
 
Senast ändrad av en moderator:

Påtal om rullstolar så vill jag bara visa denhär som jag såg. Men dethär är iprincip som min dröm rullstol skulle se ut eller ljus blå. Men jag ville bara visa iallafall!
Alltså med hjulen och färgen och att det är vik bara hand tag och hela den modellen och allting med den bara ser perfekt ut! Eller ja förutom att jag nog inte vill ha arm stöd och jag skulle HELST ha att hjulen var svarta. Och att dom små fram hjulen var rosa!
Review-Ki-Mobility-Rogue.jpeg
 
Påtal om rullstolar så vill jag bara visa denhär som jag såg. Men dethär är iprincip som min dröm rullstol skulle se ut eller ljus blå. Men jag ville bara visa iallafall!
Alltså med hjulen och färgen och att det är vik bara hand tag och hela den modellen och allting med den bara ser perfekt ut! Eller ja förutom att jag nog inte vill ha arm stöd och jag skulle HELST ha att hjulen var svarta. Och att dom små fram hjulen var rosa!
Review-Ki-Mobility-Rogue.jpeg
Jättefin!
 
Snygg! Väldigt cool v-form på benbågen tycker jag. Och så smart plats för vattenflaskhållaren.

Panthera har ju bra handtag, två olika sorter som går att vika in. Men det har säkert fler. Bara att jag känner till panthera.
 
Snygg! Väldigt cool v-form på benbågen tycker jag. Och så smart plats för vattenflaskhållaren.

Panthera har ju bra handtag, två olika sorter som går att vika in. Men det har säkert fler. Bara att jag känner till panthera.
Ja det tycker jag också! Och jag kommer inte håg exakt nu men det är ju jätte bra att dom har vik bara hand tag och så! Men ja OM man får en sån stol så får man hjälp med att välja det som är bäst för sigsjälv va? Alltså med hand tag och sånt.
 
Påtal om rullstolar så vill jag bara visa denhär som jag såg. Men dethär är iprincip som min dröm rullstol skulle se ut eller ljus blå. Men jag ville bara visa iallafall!
Alltså med hjulen och färgen och att det är vik bara hand tag och hela den modellen och allting med den bara ser perfekt ut! Eller ja förutom att jag nog inte vill ha arm stöd och jag skulle HELST ha att hjulen var svarta. Och att dom små fram hjulen var rosa!
Review-Ki-Mobility-Rogue.jpeg

Tjusig!
 
Ja det tycker jag också! Och jag kommer inte håg exakt nu men det är ju jätte bra att dom har vik bara hand tag och så! Men ja OM man får en sån stol så får man hjälp med att välja det som är bäst för sigsjälv va? Alltså med hand tag och sånt.
Ja! De visade mig alla varianter och så fick jag veta för- och nackdelar eller prova för att bestämma. Tillägg: både för handtag, armstöd, ryggstöd, styrsätt för motorn och olika bredd/längd på sitsen. Jättebra!

Jag valde handtag som både går att fälla ut och dra upp så den som puttar inte måste böja sig. Det fanns några ännu mindre som bara kunde fällas ut/in och inte höjas/sänkas (de ser ut som liknande på bilden du visade), men jag valde de höj- och sänkbara för att jag ibland får slut på ork och då är det skönt att kunna bli puttad utan att det är obekvämt för den som ska göra det.

Här är länk till de olika handtagen som finns till min rullstol. Det finns både körhandtag, körbåge och under ”övrigt” de små handtagen. Jag har körhandtag.
 
Ja! De visade mig alla varianter och så fick jag veta för- och nackdelar eller prova för att bestämma. Tillägg: både för handtag, armstöd, ryggstöd, styrsätt för motorn och olika bredd/längd på sitsen. Jättebra!

Jag valde handtag som både går att fälla ut och dra upp så den som puttar inte måste böja sig. Det fanns några ännu mindre som bara kunde fällas ut/in och inte höjas/sänkas (de ser ut som liknande på bilden du visade), men jag valde de höj- och sänkbara för att jag ibland får slut på ork och då är det skönt att kunna bli puttad utan att det är obekvämt för den som ska göra det.

Här är länk till de olika handtagen som finns till min rullstol. Det finns både körhandtag, körbåge och under ”övrigt” de små handtagen. Jag har körhandtag.
Okej ja det verkar ju jätte bra! Jag tycker att det är jätte svårt att tänka vad som skulle vara bäst för HELST så skulle jag inte vilja ha några hand tag alls för jag VILL klara migsjälv men jag vet inte om jag skulle kunna det egentligen. Men ja jag får väl se bara hur det blir med allt.
 
Okej ja det verkar ju jätte bra! Jag tycker att det är jätte svårt att tänka vad som skulle vara bäst för HELST så skulle jag inte vilja ha några hand tag alls för jag VILL klara migsjälv men jag vet inte om jag skulle kunna det egentligen. Men ja jag får väl se bara hur det blir med allt.
Hjälpmedelskonsulenten har varit jättetydlig med mig att om det inte känns bra med det jag väljer så får vi byta till ett annat alternativ tills vi hittar vad som funkar bättre. Det känns skönt! Så var det inte i början, då var det mycket motstånd men när väl ”rätt person” som var kunnig kom, så sa hon så.

Och de har också varit bra på att ge råd om vad de tror blir bra för mig. För mig har det varit toppen att träffa hjälpmedelskonsulent för de provar ut rörelsehjälpmedel hela dagarna och vet vad de gör.
 
Hjälpmedelskonsulenten har varit jättetydlig med mig att om det inte känns bra med det jag väljer så får vi byta till ett annat alternativ tills vi hittar vad som funkar bättre. Det känns skönt! Så var det inte i början, då var det mycket motstånd men när väl ”rätt person” som var kunnig kom, så sa hon så.

Och de har också varit bra på att ge råd om vad de tror blir bra för mig. För mig har det varit toppen att träffa hjälpmedelskonsulent för de provar ut rörelsehjälpmedel hela dagarna och vet vad de gör.
Jag fattar att det är skönt! Och jag hoppas att det blir så förmig också. För som nu så känns det ungefär som att dom bara tog nån gammal rullstol som var över så fick den duga bara när jag kunde ha en såkallat vanlig rullstol. För den är ju inte an passad för mig ALLS nästan.
 
Imorse så kändes det jätte konstigt och som att jag skulle svimma och så att jag iprincip trodde att jag skulle dö. Och jag fick nästan panik för att nu är det nästan första gången på jätte länge som det känns lite som hopp fullt och att jag INTE vill dö och då så skulle jag dö pågrund av mitt hjärta liksom? Så ja det blev SKIT jobbigt.
Men jag vilade ett tag och så iallafall och jag ska inte göra NÅNTING an strängande ALLS idag så ska bara vila.
Men ja jag skulle ha ridit idag så det känns lite jobbigt bara 🙁
 
Imorse så kändes det jätte konstigt och som att jag skulle svimma och så att jag iprincip trodde att jag skulle dö. Och jag fick nästan panik för att nu är det nästan första gången på jätte länge som det känns lite som hopp fullt och att jag INTE vill dö och då så skulle jag dö pågrund av mitt hjärta liksom? Så ja det blev SKIT jobbigt.
Men jag vilade ett tag och så iallafall och jag ska inte göra NÅNTING an strängande ALLS idag så ska bara vila.
Men ja jag skulle ha ridit idag så det känns lite jobbigt bara 🙁
Fy vilken otäck känsla :( :heart

Hoppas du slipper vara med om det igen, och vad tråkigt att det hände på en rid-dag :down:
 
Jag VISSTE att det var iprincip för bra för att vara sant när det kändes ganska så bra i helgen och igår. Och ja idag så är det skit jobbigt igen och jätte jätte mycket ångest och skit och som att jag bara börjar gråta för ALLT 😭 Och det är så jävla jobbigt att jag VET att det kändes så jävla mycket bättre IGÅR och att IMORSE så tänkte jag att jag inte ens vill dö nu. Men det är som o möjligt att känna det NU ändå 😭
 
Såklart det känns skit av en så läskig upplevelse och att ditt hjärta är sjukt. Och att det känns extra jobbigt av att det var lite bättre och mer hoppfullt en kort stund innan. :heart

Hoppas du kan vila fast det är så jobbigt och att M är där hos dig. :heart
 
Såklart det känns skit av en så läskig upplevelse och att ditt hjärta är sjukt. Och att det känns extra jobbigt av att det var lite bättre och mer hoppfullt en kort stund innan. :heart

Hoppas du kan vila fast det är så jobbigt och att M är där hos dig. :heart
Ja men det är inte som bara därför heller utan det är att iprincip ALLT känns skit och som FÖR jobbigt bara.
 
Jag kommer nog att inte skriva här mera iallafall nu och jag vet inte hur lång tid. Men jag bara ville skriva det ifall nån skulle undra annars. Det är heltenkelt för jobbigt bara och förmycket neggativt förmig justnu.
Men tack igen till @manda för ALLA tips och all hjälp och allting om rullstol och det! ❤️
 
Jag kommer nog att inte skriva här mera iallafall nu och jag vet inte hur lång tid. Men jag bara ville skriva det ifall nån skulle undra annars. Det är heltenkelt för jobbigt bara och förmycket neggativt förmig justnu.
Men tack igen till @manda för ALLA tips och all hjälp och allting om rullstol och det! ❤️
Klart vi skulle undra- vi har ju tagit dig till oss! 🤗Ta ha hand om dig tills vi hörs igen :heart
 
Jag kommer nog att inte skriva här mera iallafall nu och jag vet inte hur lång tid. Men jag bara ville skriva det ifall nån skulle undra annars. Det är heltenkelt för jobbigt bara och förmycket neggativt förmig justnu.
Men tack igen till @manda för ALLA tips och all hjälp och allting om rullstol och det! ❤️
Förstår. :heart

Jag är så glad att mina erfarenheter kunde göra lite skillnad för dig. :heartHoppas det blir bra med rullstol/rullstolar (och allt annat). Finns fortfarande här och på pm om och när du vill och orkar fråga mer.
 
Senast ändrad:
Jag kommer nog att inte skriva här mera iallafall nu och jag vet inte hur lång tid. Men jag bara ville skriva det ifall nån skulle undra annars. Det är heltenkelt för jobbigt bara och förmycket neggativt förmig justnu.
Men tack igen till @manda för ALLA tips och all hjälp och allting om rullstol och det! ❤️
Jag kommer att sakna dig men jättebra att du tar en paus när du känner att du behöver det ❤️
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag försökte dö. Men jag klarade inte det lika som jag inte klarar NÅNTING. Och min kropp är värde lös så be hövde ha koll på hjärtat...
2
Svar
35
· Visningar
3 068
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp