Hjärt muskel inflamation

OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men jag ändrar inte i dethär inlägget men jag kommer skriva om det i ett svar iallafall.
Jag har redan massa fel eller sjuk domar och så. Jag kommer inte skriva allt här men jag har FLERA psykiska saker. Och efter att jag nästan dog förra hösten så har ju jag hjärn skador så jag tillexempel be höver rullstol och att jag har epilepsi. Men har inte haft nåt epilepsi anfall på jätte länge nu tackvare att jag har en medicin som funkar.
Men ja igår kväll innan jag skulle sova så kändes det som konstigt på nåt sätt med hjärtat. Men jag tänkte inte så himla mycket på det men sen så svimmade jag och ramlade ner på golvet och bet mig i läppen så jag började blöda. Och jag hade lågt blod tryck och hög puls och nånting med hjärt rytmen. Så ja det var heltenkelt INTE såbra.
Iallafall så det blev ambulans och akuten och allt sånt. Och jag har gjort ekg och ska göra en annan under sökning och har svarat på en miljon frågor och dom har lyssnat på hjärtat och alltmöjligt sånt.
Och förlåt nu att jag inte kommer håg allt helt rätt men jag är jätte dålig på sjukhus språk. Och jag fattar iprincip inte vad skillnaden är på allt heller.
Men iallafall så det KAN vara nån bi verkning från vissa av dom medicinerna som jag har. Och isåfall så kanske jag måste ändra dom eller ha ännu flera mediciner eller nånting. Och som dom sa först så fattade jag som att dom TRODDE det men att dom skulle kolla lite mera och ha över vakning ändå. Men sen när pappa hade kommit hit och en läkare eller sköterska eller whatever pratade med han och mig så sa hon att dom hade sett några för ändringar på ekg som kan vara hjärt inflamation eller nånting annat med hjärtat iallafall.
Så ja nu så vet jag inte om jag har nåt hjärt fel OCKSÅ eller ifall det inte är nåt för dom har sagt o lika och jag fattar inte allt sjukhus språk. Och jag är bara så jävla jävla JÄVLA trött på min fucking värde lösa kropp och att iprincip ALLT med den bara är fel 😭
 
Senast ändrad av en moderator:

God morgon Emma ❤️ hur mår du?

Hoppas att du sovit gott inatt och att det här blir en BRA dag.
Godmorgon ❤️ Jag mår nog ganska så okej iallafall men jag är fort farande trött även fast jag har sovit ganska så bra iallafall. Men det är nog inte så konstigt att jag är trött justnu iallafall.
Men ja dethär låter nog jätte knäppt men på ett sätt så är det nästan bättre nu motför innan jag gick hjärt muskel inflamation. Eller såklart så är det ju inte BRA att jag har det! Men det blev som massa andra tankar efter det och att det känns som att andra saker är viktiga. Men somexempel att jag har mera in sett hur MYCKET jag ändå klarade innan om man jäm för hur det var förra hösten. Och att jag HAR gjort JÄTTE mycket fram steg och det märks mera nu för att jag måste som pausa mycket.
Men ja det är bara så konstigt att tänka på att förra hösten så var jag jätte nära att dö. Och efter det så visste dom inte ens ifall jag skulle vara JAG liksom och om jag skulle komma håg saker om jag skulle kunna prata om jag skulle kunna röra mig inget sånt. Utan att jag kunde likagärna ha inte kunnat komunisera med andra alls och inte röra mig alls. Och då har jag ändå kommit VÄLDIGT långt tills innan jag fick hjärt muskel inflamation nu!
Och ja det bara blir mera tydligare nu. För tillexempel att justnu så kan inte jag göra såmycket själv. Men då är det som att jag tänker Nej inte NU för att jag är SJUK men före så KUNDE jag dethär helt själv även fast läkarna inte trodde att jag skulle kunna det. Och då känns det iallafall lite mindre jobbigt och mindre skämmigt och mindre äckligt.
 
Vilken bra tråd det här är!
Bukefalos när det är som bäst. Jag hoppas också att du får en bättre rullstol mot vad du har nu @EmmaFilippa
Jättefint av @manda att du delar med dig av din erfarenhet och kommer med precis den typen av konkreta tips som kan vara till stor nytta. Just detta med vikt på rullisen, det är ju jättestor skillnad med en som väger 15 kilo och en som väger 5.
Det borde inte vara omljligt för hjälpmedelscentralen att få fram något som passar dig och ditt liv bättre.

Hoppas också såklart att du kommer tillbaka till vavr du var innan din hjärtmuskelinflammation.
 
Vilken bra tråd det här är!
Bukefalos när det är som bäst. Jag hoppas också att du får en bättre rullstol mot vad du har nu @EmmaFilippa
Jättefint av @manda att du delar med dig av din erfarenhet och kommer med precis den typen av konkreta tips som kan vara till stor nytta. Just detta med vikt på rullisen, det är ju jättestor skillnad med en som väger 15 kilo och en som väger 5.
Det borde inte vara omljligt för hjälpmedelscentralen att få fram något som passar dig och ditt liv bättre.

Hoppas också såklart att du kommer tillbaka till vavr du var innan din hjärtmuskelinflammation.
Ja jag håller med! Och jag blir ärligt ganska så iriterad att den som jag har kallas för att den är LÄTT fast den väger ungefär tre gånger såmycket som dom som ÄR lätta påriktigt.
Men ja okej att dom kanske inte trodde att jag skulle klara att köra såmycket själv och att den säkert är ganska så billig och har ganska så bra stöd och så. Och det kanske är en bra ny börjar rullstol liksom men jag blir ändå iriterad att INGEN har tänkt på att jag kanske skulle be höva en bättre. Eller att dom inte tycker att jag borde ha en bättre. Men desto mera som jag tänker på det så skulle det nog göra JÄTTE mycket skillnad förmig!
Och jag är ju inte såå himla stor heller så om man kanske väger 90 kg så är ju inte 15 kg sååå jätte mycket iallafall men förmig så är det över en fjärde del såmycket som jag väger. Och det är ganska så mycket.
Plus somsagt så är den jävligt ful och klumpig motför tillexempel en som heter: Ki mobility rogue xp. Som ser ut såhär:
rogue-purple-right-angle.JPG

Och ja bara jäm för den med min skit fula och klumpiga och tunga liksom! Fast jag skulle vilja ha en ljus blå eller nånting. Men dom finns inte i Sverige vad jag kan hitta och pappa kanske inte precis kan åka till England och köpa en rullstol till mig.
Och tack ❤️
 
Godmorgon ❤️ Jag mår nog ganska så okej iallafall men jag är fort farande trött även fast jag har sovit ganska så bra iallafall. Men det är nog inte så konstigt att jag är trött justnu iallafall.
Men ja dethär låter nog jätte knäppt men på ett sätt så är det nästan bättre nu motför innan jag gick hjärt muskel inflamation. Eller såklart så är det ju inte BRA att jag har det! Men det blev som massa andra tankar efter det och att det känns som att andra saker är viktiga. Men somexempel att jag har mera in sett hur MYCKET jag ändå klarade innan om man jäm för hur det var förra hösten. Och att jag HAR gjort JÄTTE mycket fram steg och det märks mera nu för att jag måste som pausa mycket.
Men ja det är bara så konstigt att tänka på att förra hösten så var jag jätte nära att dö. Och efter det så visste dom inte ens ifall jag skulle vara JAG liksom och om jag skulle komma håg saker om jag skulle kunna prata om jag skulle kunna röra mig inget sånt. Utan att jag kunde likagärna ha inte kunnat komunisera med andra alls och inte röra mig alls. Och då har jag ändå kommit VÄLDIGT långt tills innan jag fick hjärt muskel inflamation nu!
Och ja det bara blir mera tydligare nu. För tillexempel att justnu så kan inte jag göra såmycket själv. Men då är det som att jag tänker Nej inte NU för att jag är SJUK men före så KUNDE jag dethär helt själv även fast läkarna inte trodde att jag skulle kunna det. Och då känns det iallafall lite mindre jobbigt och mindre skämmigt och mindre äckligt.
Wow, vilket mäktigt perspektivskifte❣️

Och ja, jag håller med och blir arg att du haft en tung och klumpig rullstol så länge.

Fastän det är jättedrygt med hjärtmuskelinflammation så verkar det kunna komma flera bra saker ur att det är så nu. Jag håller tummarna jättemycket för att du får en ordentlig rullstol och vill jättegärna hjälpa till mer om jag kan.

Jag valde att skicka pm om det som var ganska detaljerat med kritik kring min jättelångsamma rullstolsförskrivning, det tog ett ÅR att få en som jag kunde använda ordentligt utan att bli försämrad. Och samma för dig Emma att de tycker en som du inte uppskattar och kan använda enkelt, är okej! Grrr.

Men nu ska det bli ändring så du får en lättkörd aktivrullstol och kanske till och med med ett terränggående framhjul att koppla på när du ska ut med valpen och M.
 
Wow, vilket mäktigt perspektivskifte❣️

Och ja, jag håller med och blir arg att du haft en tung och klumpig rullstol så länge.

Fastän det är jättedrygt med hjärtmuskelinflammation så verkar det kunna komma flera bra saker ur att det är så nu. Jag håller tummarna jättemycket för att du får en ordentlig rullstol och vill jättegärna hjälpa till mer om jag kan.

Jag valde att skicka pm om det som var ganska detaljerat med kritik kring min jättelångsamma rullstolsförskrivning, det tog ett ÅR att få en som jag kunde använda ordentligt utan att bli försämrad. Och samma för dig Emma att de tycker en som du inte uppskattar och kan använda enkelt, är okej! Grrr.

Men nu ska det bli ändring så du får en lättkörd aktivrullstol och kanske till och med med ett terränggående framhjul att koppla på när du ska ut med valpen och M.
Tack ❤️ Och ja iallafall så borde det vara uppen bart för dom som be stämmer vad man ska ha också att det nog kommer ta MYCKET längre tid förmig att åter hämta mig och allt sånt nu om jag har en stor tung klump motför en BRA rullstol! Så jag hoppas hoppas HOPPAS att pappa får tag på nån bra och prata med som fattar att det skulle be tyda JÄTTE mycket förmig!
 
Jag fastnar skit mycket vid saker så nu har jag ungefär 20 flikar med rullstolar. Men alltså kolla tillexempel på denhär.
tilite-twist-1.jpg

Exakt den är för barn men med färgerna och allt sånt bara. Alltså jag fattar inte ens VARFÖR som har såna fula klumpar som min motför såna här? Och SPECIELLT om man är ung så hur kul är det att ha nån som ser ut som värsta sjukhus rullstolen då?
Men ja jag bara hoppas sååå mycket att jag kan få en bättre men det som är jobbigt är att jag bara hatar den jag har ännu mera för att den är såå jävla ful och klumpig och tung!
 
Fin!
Jag gissar att de fula klumparna är någon sorts kompromiss mellan praktiskt och billigt, och därför är "good enough" om man gjort någon enklare skada och ändå bara ska ha den en kortare tid. För mer långsiktigt bruk tycker jag du borde kunna få en som passar just dig!
 
Fin!
Jag gissar att de fula klumparna är någon sorts kompromiss mellan praktiskt och billigt, och därför är "good enough" om man gjort någon enklare skada och ändå bara ska ha den en kortare tid. För mer långsiktigt bruk tycker jag du borde kunna få en som passar just dig!
Ja så är det nog! Och då tänkte dom nog bara hur jag var DÅ att jag inte kunde göra såmycket själv och att jag inte orkade såmycket så det gjorde inget att jag hade en tung ful klump för jag be hövde ändå mycket hjälp med allt. Men nu så är det ju väldigt stor skillnad och om man läser om vilka som kan få en aktivrullstol så är det om man sitter i rullstolen mycket av dagen och kör själv och be höver en lätt. Och det är iprincip exakt jag så jag BORDE ju få en sån.
Men dom hoppades nog bara att jag aldrig skulle komma på det.
 
Ja jag håller med! Och jag blir ärligt ganska så iriterad att den som jag har kallas för att den är LÄTT fast den väger ungefär tre gånger såmycket som dom som ÄR lätta påriktigt.
Men ja okej att dom kanske inte trodde att jag skulle klara att köra såmycket själv och att den säkert är ganska så billig och har ganska så bra stöd och så. Och det kanske är en bra ny börjar rullstol liksom men jag blir ändå iriterad att INGEN har tänkt på att jag kanske skulle be höva en bättre. Eller att dom inte tycker att jag borde ha en bättre. Men desto mera som jag tänker på det så skulle det nog göra JÄTTE mycket skillnad förmig!
Och jag är ju inte såå himla stor heller så om man kanske väger 90 kg så är ju inte 15 kg sååå jätte mycket iallafall men förmig så är det över en fjärde del såmycket som jag väger. Och det är ganska så mycket.
Plus somsagt så är den jävligt ful och klumpig motför tillexempel en som heter: Ki mobility rogue xp. Som ser ut såhär:
rogue-purple-right-angle.JPG

Och ja bara jäm för den med min skit fula och klumpiga och tunga liksom! Fast jag skulle vilja ha en ljus blå eller nånting. Men dom finns inte i Sverige vad jag kan hitta och pappa kanske inte precis kan åka till England och köpa en rullstol till mig.
Och tack ❤️
Det går säkert att lämna in den på lackering hos tex en bil-firma om du inte hittar rätt färg och det är viktigt för dig ❤️
 
Det går säkert att lämna in den på lackering hos tex en bil-firma om du inte hittar rätt färg och det är viktigt för dig ❤️
Ja det be ror ju på ifall jag får en som är MIN eller ifall jag får som lång tids låna en. Men det MEST viktigaste är såklart att den är bra och smidig och så! Men det bara skulle kännas mycket mera som MIG ifall den var i nån fin färg!
 
Dethär kommer låta helt knäppt. Men tänk om dethär att jag fick hjärt muskel inflamation är det bästa som har hänt på jätte länge? Alltså inte själva att jag fick det men att det har hänt bra saker av det. Som det med rullstolen och att pappa ska kolla upp mera och jag har fått jätte mycket bra tips och så och att OM jag får en bättre rullstol FÖRMIG eller två så skulle det vara sååå stor skillnad och be tyda JÄTTE mycket förmig! Och igår så var pappa och min valp här och jag har inte träffat min valp på jätte länge innan det 🩵 Och jag har kommit jätte mycket mera nära T igen eller vi är nästan som mera nära motför vi har varit nånsin ❤️ OCH jag och mamma har också blivit mera nära igen för jag pratade inte med henne på länge innan men nu så har vi skrivit lite.
Men somsagt jag fattar att det låter knäppt och det ÄR nog knäppt men det bara känns som att det nästan har hänt mera bra saker pågrund av att jag fick hjärt muskel inflamation motför vad det hände innan det.
 
Dethär kommer låta helt knäppt. Men tänk om dethär att jag fick hjärt muskel inflamation är det bästa som har hänt på jätte länge? Alltså inte själva att jag fick det men att det har hänt bra saker av det. Som det med rullstolen och att pappa ska kolla upp mera och jag har fått jätte mycket bra tips och så och att OM jag får en bättre rullstol FÖRMIG eller två så skulle det vara sååå stor skillnad och be tyda JÄTTE mycket förmig! Och igår så var pappa och min valp här och jag har inte träffat min valp på jätte länge innan det 🩵 Och jag har kommit jätte mycket mera nära T igen eller vi är nästan som mera nära motför vi har varit nånsin ❤️ OCH jag och mamma har också blivit mera nära igen för jag pratade inte med henne på länge innan men nu så har vi skrivit lite.
Men somsagt jag fattar att det låter knäppt och det ÄR nog knäppt men det bara känns som att det nästan har hänt mera bra saker pågrund av att jag fick hjärt muskel inflamation motför vad det hände innan det.
Den känslan har jag också haft ibland, att det liksom kommit något bättre efter vissa dåliga saker.
Vet inte om jag tror på gud eller ödet eller något sånt men lite åt det hållet ändå?

Jag är i alla fall jätteglad för allt bra som hänt dig nu ♥️
 
Dethär kommer låta helt knäppt. Men tänk om dethär att jag fick hjärt muskel inflamation är det bästa som har hänt på jätte länge? Alltså inte själva att jag fick det men att det har hänt bra saker av det. Som det med rullstolen och att pappa ska kolla upp mera och jag har fått jätte mycket bra tips och så och att OM jag får en bättre rullstol FÖRMIG eller två så skulle det vara sååå stor skillnad och be tyda JÄTTE mycket förmig! Och igår så var pappa och min valp här och jag har inte träffat min valp på jätte länge innan det 🩵 Och jag har kommit jätte mycket mera nära T igen eller vi är nästan som mera nära motför vi har varit nånsin ❤️ OCH jag och mamma har också blivit mera nära igen för jag pratade inte med henne på länge innan men nu så har vi skrivit lite.
Men somsagt jag fattar att det låter knäppt och det ÄR nog knäppt men det bara känns som att det nästan har hänt mera bra saker pågrund av att jag fick hjärt muskel inflamation motför vad det hände innan det.
Ja! ”Bra” och ”dåligt” är inte så lättuppdelat som man kan tro. Ibland blir riktigt, sugiga saker startpunkt till fina saker som kanske dröjt eller aldrig hänt annars. Jag pratade om precis det meden vän idag! Och jag tänkte på dig och hjärtmuskelinflammationenoch även mig och vissa jättebra grejer som kommit från min sjukdom.

Jag är väldigt, väldigt glad att du känner så! :heart

Och att du träffat valpen❣️
 
Dethär kommer låta helt knäppt. Men tänk om dethär att jag fick hjärt muskel inflamation är det bästa som har hänt på jätte länge? Alltså inte själva att jag fick det men att det har hänt bra saker av det. Som det med rullstolen och att pappa ska kolla upp mera och jag har fått jätte mycket bra tips och så och att OM jag får en bättre rullstol FÖRMIG eller två så skulle det vara sååå stor skillnad och be tyda JÄTTE mycket förmig! Och igår så var pappa och min valp här och jag har inte träffat min valp på jätte länge innan det 🩵 Och jag har kommit jätte mycket mera nära T igen eller vi är nästan som mera nära motför vi har varit nånsin ❤️ OCH jag och mamma har också blivit mera nära igen för jag pratade inte med henne på länge innan men nu så har vi skrivit lite.
Men somsagt jag fattar att det låter knäppt och det ÄR nog knäppt men det bara känns som att det nästan har hänt mera bra saker pågrund av att jag fick hjärt muskel inflamation motför vad det hände innan det.

Ibland kan en jobbig händelse faktiskt bidra till något fint med! ❤️ vilket jag själv fått erfara! ❤️.
 
Idag så har jag börjat göra som en lång tids planering för resten av dethär året. Alltså att jag skriver in allt som är in planerat så jag kan se ALLT som är in planerat från nu och tills nästa år.
För som en personal sa att hon tror att det blir mera över skådigt förmig och mera tydligt och det tror jag också.
Plus så känns det iallafall inte LIKA långt då utan det är två månader men det blir som jätte många del mål så det både syns och känns att man kommer framåt eller hur jag ska förklara. Men då känns det iallafall bättre med hjärt muskel inflamationen också för att det känns inte som sååå skit lång tid iallafall som jag måste vila och så. Men jag VET ju inte exakt hur länge det blir men om man tänker ungefär ett halv år så har jag börjat att planera en tredje del av det redan iallafall!
 
Idag så har jag börjat göra som en lång tids planering för resten av dethär året. Alltså att jag skriver in allt som är in planerat så jag kan se ALLT som är in planerat från nu och tills nästa år.
För som en personal sa att hon tror att det blir mera över skådigt förmig och mera tydligt och det tror jag också.
Plus så känns det iallafall inte LIKA långt då utan det är två månader men det blir som jätte många del mål så det både syns och känns att man kommer framåt eller hur jag ska förklara. Men då känns det iallafall bättre med hjärt muskel inflamationen också för att det känns inte som sååå skit lång tid iallafall som jag måste vila och så. Men jag VET ju inte exakt hur länge det blir men om man tänker ungefär ett halv år så har jag börjat att planera en tredje del av det redan iallafall!
Det låter som en jättebra sak att göra! Har du några delmål du vill dela med dig av? ❤️
 
Det låter som en jättebra sak att göra! Har du några delmål du vill dela med dig av? ❤️
Ja tillexempel att denhär veckan så är jag sjuk skriven och nästa vecka så är det lov. Men efter det så är mitt mål att jag ska vara i skolan iallafall MINST två dagar i veckan. Men jag går ju på del tid så det är inte hela dagar eller nånting. Men ja jag ska iallafall försöka att vara där minst två dagar i veckan.
Men iallafall i början så kommer jag att be höva ha nån med mig då och det känns ganska så pinsamt bara men jag måste bara som inte tänka på det.
Och ett annat del mål är att jag vill klara att ha hem besök så jag kan iallafall vara hemma NÅNTING vid jul. Och då be höver jag vara stabil i hur jag mår liksom så att det går och att jag klarar det. Men kanske inte kommer klara att vara hemma flera dagar vid jul eller att sova hemma men jag vill iallafall kunna vara hemma litegrann då.
Men ja sen så dethär är kanske inte som JAG kan på verka så jätte mycket men det är ändå som mål att jag vill kunna rida igen före jul. Även ifall det bara är kanske skritta ettenda varv i ridhuset med en som går på varsin sida så vill jag iallafall bara TESTA igen. Och jag vill få ha vatten träning och det är lite samma att jag kommer kanske inte kunna ha så an strängande träning. Men iallafall kanske få vara i vattnet och bara röra mig lite. Men ja det be ror väl på hur fort hjärtat blir friskare och vad fysio terapeuten säger och alltmöjligt.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag försökte dö. Men jag klarade inte det lika som jag inte klarar NÅNTING. Och min kropp är värde lös så be hövde ha koll på hjärtat...
2
Svar
35
· Visningar
3 068
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp