hjälm till både hopp och dressyr?

Behati

Trådstartare
kollade lite i de gamla trådarna men hittade inget direkt svar eller något jag gillade,..... så nu frågar jag istället!:idea:

Är ute efter hjälm som jag kan på både hopp- och dressyrtävlingar utan att se ut som om jag hamnat helt fel!!!:p

Jag rider väl mestadels hoppning och kommer väl göra det framåt också, men nu när 3 åringen ska ut till våren så känner jag att jag vill starta lite dressyr med henne med.
Det kommer förmodligen aldrig bli några högre klasser för oss men iallafall upp till LA eller nåt satsar jag på.

Så lassa fram det ni får upp i skallen och visa gärna bilder med (har varit borta för länge nu för att kunna gissa mig till vad det är om ni bara skriver namn:crazy: )
Pris spelar ingen roll...........

Sv: hjälm till både hopp och dressyr?

En vanlig, traditionell sammetskask är väl aldrig fel i något sammanhang?

Själv har jag CRW-kasken från Hööks. 299:-, klart prisvärd!:)

Hej!
Jag tycker att du kan ha en sådan här!
Jag tittade på en regional dressyr i helgen och flera L,A ekipage hade både denna och andra liknande modeller!
Jag själv har denna :love:
02090012.jpg

den va snygg! har kollat på något liknande innan men sen har jag inte varit säker påom man skulle kunna ha en sån på dressyr, men bevisligen kan man visst de:)
pris och märke?

till er andra: hade tänkt mig nåt i samet med, men jag vill att den ska se lite "mera" ut!

Det är en Charles Owen; modellen heter Hampton!
Den kostar 2400:-

För övrigt hur skön som helst!

Charles Owen Wellington Classic är ju annars toksnygg :)

kostar runt 2500 i Sverige

jag har en gammal hederlig Champion Showring sammetshjälm när jag tävlar. funkar utmärkt i både hoppning och dressyr

tack allihop!:bow:

lägg gärna in fler, har inte riktigt bestämt mig, men det luar nog mot en Charles Owen Hamton:love: .... men jag kan ju alltid ändra mig:p

Jag har en charles owen Whitaker AS sköön och jag tävlar dressyr
Men de e mest hoppryttare som har den men de är fler och fler som har den i dressyr.

men är inte det typ samma som trygga_rut la in innan???:confused:

/Behati som varot borta från tävling alltför länge:crazy:

Champion Showring-hjälmen är klassiskt snygg tycker jag. Ur säkerhetssynpunkt så tål den att krascha i ett hinder också, jag har testat! Kostar dessutom inte en förmögenhet heller (7-800). Annars tycker jag att de mer diskreta ventillationshjälmarna, typ Eurolite, duger även till dressyr. Fantastiskt sköna. Såg att Jan B använde en sån på 3-årschampionatet...

Mozart

Jag rider båda hoppning och dressyr och jag har en Charles Owon JW. Tycker den passar till båda hoppningen och dressyren. Är båda skön och snygg!:)

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 780
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 883
Senast: Mabuse
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 436
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka