Hjälmfrågans vara eller icke vara..

Sv: Hjälmfrågans vara eller icke vara..

aah.. hehe, jag gfattade inte det rolig med bilden men tänkte väl att, den är säkert rolig ^^ :D :rofl:

Hoppas dom som inte använder hjälm ser den där och kanske förstår hur viktig den är..

Pellan skrev:
Hoppas dom som inte använder hjälm ser den där och kanske förstår hur viktig den är..
Hur viktig är den då? Har du hjälm och ryggskena när du går över gatan också?

NÄÄÄ!!! Det är en SJÄLVKLARHET att ALLA ryttare har godkänd hjälm när det rider. Jag har själv sett och vårdat ett flertal handikappade, hjärnskadade som INTE haft hjälm när olyckan inträffade. Det är oerhört frustrerande att veta detta samtidigt som man ska trösta anhöriga när deras barn är kroniskt sjuk resten av livet!!!! Det är så enkelt att ta för vana att alltid ha hjälm och säkerhetsväst när man ska rida. Ta hand om er och era hästar!!!!

Men när man går över gatan är det väl inte så ofta man slår huvudet i en sten och ramlar nån meter ner och kanske släpas efter en häst...

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 260
Senast: Silje
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka