Hjälmstorlekar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Natacha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 063
N

Natacha

ni som kanske vet lite mer än mig här på buke kanske kan hjälpa mig. jag har nu köpt en Jw hjälm modell 1 någon som vet hur den ska sitta ?:confused: har mätt mitt huvud och har väl cirka 55, 56 cm runt överallt. men på min hjälm har jag 58 och den sitter rätt tajt, någon som vet hur dom är i storlekarna ocn om den passar ? :bow:

Sv: Hjälmstorlekar

Jag har också storlek 58 på JW, men har 56 på andra hjälmar.
Det är varierande mellan olika märken och modeller.:)

Jag har 57 i andra hjälmar och 57 i JW är för stort, men 56 är för litet :p

Har du köpt en hjälm och frågar i efterhand om den passar? :eek:

nej jag har alltså provat den i affären och så och dom tyckte den satt bra, hon sa att den skulle sitta tajt i början och den sitter rätt tajt på mig. undrade bara hur ni andra hade det med storlekarna ?

Jag har 57 i vanliga fall och har den i 58. De ska sitta tajt från början då de töjer sig ½ storlek ungefär. Säger de i affären att den satt bra så ska du lyssna på dem! De vet oftast vad de pratar om!

ok.
men hjälmen "växer" inte i storlek eller vad man ska säga då ? för förra hjälmen jag hade gjorde dt om na säger och man vill ju inet att hjälmen ska bli förstor när man har köpt den för dyra pengar.:confused:

Asså, som jag skrev så ska de sitta TAJT eftersom de töjer sig ungefär ½ storlek, alltså att de blir lite större, därför man köper en tjat, för köper du en som sitter bra när du köper den, så sitter den inte lika bra efter några användningar...

ok. men kasnke skall byta til en mindre. jag som är typ världens mest ångestfulla person får värsta ångesten nu, för tänk om den blir förstor :eek:
nee nu måste jag tänka på det här

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 686
Senast: MimmiNO
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
447
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
13 751
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka