Hjälmtips?

Fashionistan

Trådstartare
Jag ska shoppa ny ridhjälm! Funderar på en sån där "Showjumper" eller vad som kallas (beigt hakband, typ alla har en sån känns det som) Tycker att den är riktigt snygg! Finns det andra snygga modeller som är klassiska men ändå läckra ? (ej dom där fula sporthjälmarna med rand i mitten osv). Vill ha en svart!
Men som sagt så är det nästan säkert att jag skall ha en sådan, fördelar och nackdelar? :)

Sv: Hjälmtips?

jag gillar eurolite-hjälmarna skarpt! snygga o stilrena till ett bra pris. dessutom sitter de väldigt bra på mitt huvud o jag slipper se ut som en svamp... :angel:

bild på mig i hjälmen
HPIM2695.jpg

jag gillar eurolite-hjälmarna skarpt! snygga o stilrena till ett bra pris. dessutom sitter de väldigt bra på mitt huvud o jag slipper se ut som en svamp... :angel:

bild på mig i hjälmen
HPIM2695.jpg

Den va snygg men de är ju en sån där som jag kallar för "sporthjälm" med remsa i mitten :P Gillar inte dom !

bild på mig i hjälmen
HPIM2695.jpg

jag har också en sån, måste rekomendera den även om du inte gillade den :d, den är skön, säker & sitter bra på huvudet har ett hyggligt pris tycker jag också för kvalitén :banana:

Den hjälmen med 'beige hakband' som 'alla' har är en Charles Owen John Whitaker/Wellington Classic. Kostar ca 2500 kr.

På H**ks kostar en:
Hi-Lite pro plus med remsa 679kr (svart & Grå)
Hi-lite Plus utan remsa för 600kr ( bara i svart)

Liknande trådar

Utrustning Har inte så mycket att göra utan sitter och klurar på färg och modell på träns och lädergrimma till denna fröken. Tänkte shoppa lite...
Svar
8
· Visningar
1 353
Senast: -moa-
·
Utrustning Jag sitter och funderar så här på kvällskvisten och blir inte klok :eek: Jag behöver hjälp, även om det inte är akut. Jag behöver...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Jag har en valack som jag köpte för snart tio månader sedan. Han elva år och är en trevlig och välutbildad häst men med ett sjusärdeles...
Svar
19
· Visningar
2 457
Senast: -Catherine-
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 906
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka