Hjälp (marsvinsfråga)

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Fnurra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 746
F

Fnurra

Har två små marsvin , den ena låter så fruktansvärt konstigt :( Hon andas väsande och snabbt tills det slutar i en hostning , är tyst ett tag och sedan börjar det om. Hon har även mkt torr hy , vad kan man göra åt det?

Vet inte o det är lunginflammation , hon har haft det av och till i 5-6 veckor nu. Vissa dagar hörs inget alls men andra låter hon som en tvättmaskin..

Mitt förslag är att du kontaktar en veterinär. Det kan kanske vara nån form av allergi eller nåt allvarligare. Bäst att inte vänta för länge med att kolla upp sånt.
Torr hy kan nog bero på för torrt inne, men även här bör du nog kolla med en vet. så det inte hänger ihop med hostningarna.

om de e lunginflammation så iväg me den! marsvin tåler inte att stå i drag o lunginflammation är mkt farligt för marsvin.. har haft ett marsvin som dog av de...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
830
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 169
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 982
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka