Hjälp med hundras

Sv: Hjälp med hundras

Slänger in en länk på våran westie:
index.php

(en sovande sådanXD)

En flatcoated har jag också tänkt mig men tror nog att de kanske är en aningen för aktiva, då är nog en tollare bättre även om de också kräver en hel del stimulans.

Jag skulle säga precis tvärtom, fast om jag ska vara ärlig så kräver både Flat och Tollare mer än vad du angett att du vill aktivera en hund med i tråden..

Jag tycker personligen att Tollaren är den mest vassa ras inom Retrivergruppen, träffat på en del Tollare som var understimulerade och tyvärr då också aggressiva ...

Jag tycker absolut du ska kika på Pudel, en rolig allert hund som passar utmäkt till vardagslydnad och agility ..

Håller nog med vad det gäller Tollare.
Absolut ingen soffpotatis, och får den inte den stimulans den behöver, så skaffar den sig lätt andra tics.

:bow: Tackar för alla tips, jag letar vidare. Fick idag veta att min man som vi trodde var allergisk mot pälsdjur inte alls reagerar på det utan det var gräspollen, tack och lov för det. Så nu är alla hundraser intressanta. :banana:. Lyckliga jag:rofl:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 114
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 552
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 123
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka