Hjälp med mystiskt ljud

Sv: Hjälp med mystiskt ljud

Rymdvarelser eller demon, helt klart.
Ring "Det okända" :rofl:

Eller så kan det vara någon form av ventil som spökar.
Har ni någon skorsten eller murstock i närheten?
Eftersom det är väggen till badrummet kan det finnas både ventilation och rör som låter :)

Bor du i villa eller lägenhet?
Vilken typ av uppvärmning har ni?
Låter det så där hela tiden eller ibland? Men jämna intervall eller random?

Lägenhet. Vad det är för uppvärmning har jag ingen aning om. Det låter oavbrutet, mer eller mindre. Då och då kan det tystna men det låter mest jämt.

Vi har felanmält det nu i alla fall, så får vi se om det går att lösa. Mystiskt värre!

På ett ställe jag bodde tidigare brukade jag höra som ett lite hackande ljud (om jag minns rätt, det var några år sedan). Det visade sig senare att det var en torr packning i en motor till ventilationen (typ) som stod på vinden ovanför min lägenhet. Har inte lyssnat på ljudfilen men tänker utifrån vad du skriver att det kan vara något med ventilationen, och att det förmodligen går att åtgärda.

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 401
Senast: Nota
·
  • Låst
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från... 12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 469
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 900
Senast: Derivata
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • Bygga om altan
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka